Spring naar bijdragen

RVS uitlaat op maat XJ


marco_pas
 Share

Recommended Posts

Ik maak al 10jaar uitlaten op maat voor alle merken auto's. Kosten kunnen per aanbieder sterk schelen. Dat heeft vaak te maken of je kwaliteit rvs heb of het goedkopere troep. Ook de lasmethodes zit een prijs verschil in. Word het tig gelast of mig mag. Ook zit er verschil in lasdraad wat gebruikt word. 

Ik zit in Geervliet (zuid-holland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.ebay.nl/itm/302992415127 

Borla geeft wel een voller  geluid maar op de weg is deze wel wat stiller als de rest van de dempers in rvs uitvoering

ik heb zelf al onder div jeeps de borla gehad en onder andere jeeps gezet en bevalt zeer goed.

1 advies, laat niet de uitlaat uit 1 stuk maken, tijdens werkzaamheden onder je jeep is het makkelijker om de uitlaat te kunnen delen.

 

Suc6 Ed 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Jerrold:

Ik maak al 10jaar uitlaten op maat voor alle merken auto's. Kosten kunnen per aanbieder sterk schelen. Dat heeft vaak te maken of je kwaliteit rvs heb of het goedkopere troep. Ook de lasmethodes zit een prijs verschil in. Word het tig gelast of mig mag. Ook zit er verschil in lasdraad wat gebruikt word. 

Ik zit in Geervliet (zuid-holland)

Maar heb je een buigmachine voor dunwandige RVS pijp? Dan wordt het interessant, EPS is echt ver weg voor ons westerlingen. Verder ken ik hier geen bedrijf meer dat RVS uitlaten op maat maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Maar heb je een buigmachine voor dunwandige RVS pijp? Dan wordt het interessant, EPS is echt ver weg voor ons westerlingen. Verder ken ik hier geen bedrijf meer dat RVS uitlaten op maat maakt.

Toevallig doet mijn overbuurman (http://www.nmparts.nl/maatwerk.htm) dat ook nog. Hij is er alleen bijna nooit; ik zal toch maar eens wat vaker gaan checken.  De Borla lijkt me ook wel wat, maar met montage (ik heb daar zelf niet de mogelijkheden voor) wordt het nog best een duur grapje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Maar heb je een buigmachine voor dunwandige RVS pijp? Dan wordt het interessant, EPS is echt ver weg voor ons westerlingen. Verder ken ik hier geen bedrijf meer dat RVS uitlaten op maat maakt.

Als je een doorn buigbank heb zou het kunnen maar dan krijg je meestal een grotere buig radius, zelf gebruik ik gewoon losse delen.

Het heeft wel meer laswerk maar je kan het bochtenwerk korter op elkaar plaatsen.

 

De demper in het filmpje  van deze CJ7 kwam destijds bij EPS vandaan maar is later vervangen voor een Borla demper ( teveel lawaai op de weg met de demper van EPS ).

1 uur geleden zei marco_pas:

Toevallig doet mijn overbuurman (http://www.nmparts.nl/maatwerk.htm) dat ook nog. Hij is er alleen bijna nooit; ik zal toch maar eens wat vaker gaan checken.  De Borla lijkt me ook wel wat, maar met montage (ik heb daar zelf niet de mogelijkheden voor) wordt het nog best een duur grapje. 

Als je een garagekrik heb en 2 as steunen kom je best een eindje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15/3/2020 om 9:21 AM zei marco_pas:

Toevallig doet mijn overbuurman (http://www.nmparts.nl/maatwerk.htm) dat ook nog. Hij is er alleen bijna nooit; ik zal toch maar eens wat vaker gaan checken.  De Borla lijkt me ook wel wat, maar met montage (ik heb daar zelf niet de mogelijkheden voor) wordt het nog best een duur grapje. 

http://www.nmparts.nl heeft voor mij ook wat gemaakt. Perfect bedrijf. Hij is op dit moment alleen slecht bereikbaar i.v.m. het overlijden van zijn vader volgens mij. Dat was echt zijn buddy in de zaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

I tried to save money and just welded a piece of 2.25 inch exhaust pipe to the original tailpipe, which was still in good condition, when I replaced my uitlaat last week.  I noticed however that the original tailpipe was not exactly round so I had to be creative in my welds; I c ut bend notches and bent the pipe to fit.  I replaced my old uitlaat with a Flowmaster which was shorter than the factory muffler (therefore the short extension to the tailpipe).

It doesn't solve the rusty pipe issue with the rest of the system, however. A complete replacement with RVS pipes would be best. What I did is only good if you want to save money.

IMG_3312small.jpg

IMG_3315small.jpg

IMG_3309small.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...