Spring naar bijdragen

Nacht geocache Dakar 2 (omgeving Dwingelo)


Vette73
 Share

Recommended Posts

Zoals ik al in mijn noobvraag liet weten zou ik een nacht geocache gaan rijden waarbij het afgeraden werd om met een 'normale' auto te gaan. Nou, gisteren was het dan zover. Samen met mijn vrouw en een collega zijn we naar Dwingeloo gereden om daar de Dakar 2 nacht geocache te ervaren.

Voor wie niet weet wat geocachen is, dat is o.b.v. GPS coordinaten op zoek gaan naar 'de schat' die ergens verstopt ligt. Bij een simpele cache krijg je direct het coordinaat van die plek, bij een puzzelcache krijg je hem na het oplossen van een of meerdere puzzels. Een multi chache bestaat uit meerdere 'waypoints' voor je bij het eindpunt komt en een nacht cache kan je, om verschillende redenen, alleen 's-nachts zoeken. Dakar 2 is eigenlijk een multi-puzzel-nacht cache. Daarbij gaat een groot deel van de route over onverharde wegen en door de regen van afgelopen tijd waren stukken daarvan zeker onbegaanbaar voor 'normale' auto's. Ervaren 4x4 rijders zullen vast nog gapend achter het stuur zitten, maar voor mij, als 4x4 noob en bezitter van een standaard '98 GC op standaard winterbanden, was het op punten best even spannend.

Wij hebben de hele route over de bedoelde wegen gereden (omdat je GPS locaties opkrijgt kun je natuurlijk omrijden over verharde wegen). Echte problemen hebben we niet gehad, maar voor sommige moddergeulen heb ik voor de zekerheid maar gebruik gemaakt van 4L. De rijplaten, spanbanden en schep hebben we niet nodig gehad.

Ik zal uit de beelden van de dashcam en telefoon nog wel iets op YT zetten, die info volgt later.

Dakar2.0.thumb.jpg.f83a57580d152eeb4ae1c8797ff5d1b2.jpg

 

Dakar2.0_2.thumb.jpg.a56507a6459e31616665371ae9478bde.jpg

 

Dakar2.0_3.thumb.jpg.8019727fb6aa9307bb77949ef75ce29c.jpg

 

Dakar2.0_4.thumb.jpg.ff4327169e02a74d0857222e26591764.jpg

Dakar2.0_5.thumb.jpg.3caf68812b2156b5495dd1fb2fdaf863.jpg

 

Een promofilmpje vind je hier:

Info over deze chache en de startlocatie hier: https://www.geocaching.com/geocache/GC8FARF_dakar-2-0-nc 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ab Ik begrijp dat dit een nieuwe route is. Deze cache is sinds eind vorig jaar beschikbaar. De oude is al een tijdje niet meer beschikbaar. Vorige herfst heb ik ook Dakar 1 gereden, die was (toen) ook wel te rijden met een normale auto, maar het zoeken van de route was heel anders dan bij deze versie. Bij Dakar 1 was het alleen maar fireneedles zoeken en bij 2 liep het contact helemaal via WhatsApp.

Het is jammer dat het zo'n eind rijden is voor ons (1,5 uur naar Dwingeloo) anders zou ik hem met andere mensen zo nog een keer rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Vette73:

@www.jeepie.nl Jazeker dat dat een JWX raam antenne voor 2 en 70 cm is 👍

@thezeeuw Een '98 5.9 (een Niner)

Wat voor een radio gebruik je in de auto 

Ik gebruik nu een Yaesu voor APRS (tiny trak 4) en meestal nog een porto voor D star of onderling communicatie.

De Yaesu op 2 meter gebruik ik gelijk als nood voorziening in Spanje als er geen telefoon netwerk is. Kom wel op plekjes daar waar je echt geen internet of telefoon mogelijkheid hebt 🙂

bewerkt door www.jeepie.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Vette73:

Ik heb een Yaesu FT-857D voor 2 en 70 repeaterwerk en met diezelfde radio doe ik ook aan 27Mc vossenjagen. In de Yaesu heb ik ook de LPD en PMR kanalen, dus ik kan ook met de meeste porto's communiceren.

Werkt mooi met een Atas 120

Ik ben er altijd druk mee 🙂 

www.dutchtss.nl en www.qrz.com/db/PD2RKG

Mooi rit geweest, foto's zien er top uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...