Spring naar bijdragen

Olie lekkage in remtrommel achter (achteras)


muis
 Share

Recommended Posts

Aangezien er olie sporen aan de binnenzijde van het achterwiel van mijn Grand Wagoneer (1985) waren ging ik er vanuit dat de remcylinder kapot was. Na de remtrommel verwijderd te hebben blijkt de lekkage lager te zitten. Het lekt uit de 'achteras'. Waarschijnlijk moet de kering vervangen worden. 

Mijn vraag is, is dit zelf te doen? Heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig? Ik heb in Hayes gekeken en daar staat dat je de achteras er uit moet trekken en dan kun je de kering, lager en nog een ring vervangen. Dit lijkt heel gemakkelijk, is dat ook zo? Is het raadzaam om ook gelijk het lager te vervangen?

ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

groeten,

Muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat kun je zelf wel doen. Bij een goede leverancier een lagerset bestellen, de zaak goed ontvetten en schoon maken en dan de as er uit halen.

De opsluitring kan je makkelijkst een gaatje in boren en dan met een beitel splijten. Voor het monteren van de nieuwe is een stuk steigerpijp handig.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...