Jump to content
Roy Gorris

regelkleppen kachelhuis

Recommended Posts

Wie kan mij helpen, nadat ik een hele tijd geleden het dashboard heb gemonteerd (XJ uit 2001 4.0L) en gemonteerd (ivm lekkende kachelradiator) kan ik de regelkleppen van de kachelradiator niet meer bedienen. Ik kan hem wel nog warm en koud zetten maar ik kan de blaasrichting niet meer veranderen deze staat nu vast op de raam. Ik kan de knop wel gewoon draaien maar aan de stand van de lucht verandert er niets. Zover ik kan zien worden de kleppen d.m.v. vacuüm bediend en zitten er verder geen mechanische componenten (zoals tandwielen oid op).

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd, kan ik op een of andere manier het vacuüm systeem testen om zo erachter te komen waar het probleem precies zit?

Is het mogelijk dat hierdoor mijn cruise controle ook niet werk i.v.m. vacuüm probleem of is dit een ander systeem?

Heeft er iemand een werkplaatshandboek (op PDF) ter beschikking of weet iemand waar ik deze kan kopen

Het zijn een hoop vragen maar ik verwacht dat ze allemaal aan elkaar gelinkt zijn, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring

Misschien is iemand die niet met zwarte handen aan de koffie zit wel sneller, maar....     Als je mij een pb stuurt met een email adres , heb ik vast wel vanavond een FSM voor je.

Succes, Siert. 

Kachel bediening en cruisecontrol werken beide op vacuüm. Als er met beide een probleem is zou ik daar gaan zoeken.

Zo uit het blote hoofd zitten er drie vacuüm bediende functies op het kachel huis en één met een servomotor. Ik kan even voor je kijken vanavond, ik moet nog een komplete bediening hebben liggen....

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bleek lek in vacuumslang die langs de accubak loopt. Schijnt een veelvoorkomende plek te zijn. Ik heb er een water/luchtdicht stukje tape omheen gedraaid en het was opgelost.

Vier potjes dus, en één servo motor.

IMG_20200212_194700_0.jpg

De servomotor is voor de warm/koud functie. De andere functies op de middelste bedieningsknop zijn vacuüm gestuurd. Het relais en de weerstand zijn voor de blower motor.

Edited by Ab
aanvulling

Ab wat wil je ervoor hebben, de 4 potjes heb ik zelf sowieso nog liggen. Zondag ga ik eerst nog een rit rijden en daarna wil ik eraan beginnen

20 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Misschien is iemand die niet met zwarte handen aan de koffie zit wel sneller, maar....     Als je mij een pb stuurt met een email adres , heb ik vast wel vanavond een FSM voor je.

Succes, Siert. 

Bedankt, ik heb jou een PB gestruurd

14 uur geleden zei Cantoon:

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bleek lek in vacuumslang die langs de accubak loopt. Schijnt een veelvoorkomende plek te zijn. Ik heb er een water/luchtdicht stukje tape omheen gedraaid en het was opgelost.

Ik zal hier volgende week eens naar kijken, bedankt voor de tip

10 hours ago, Roy Gorris said:

Ab wat wil je ervoor hebben, de 4 potjes heb ik zelf sowieso nog liggen. Zondag ga ik eerst nog een rit rijden en daarna wil ik eraan beginnen

Kijk eerst eens of je vacuüm goed is. Wat Roy zegt lijkt me erg waarschijnlijk, ik heb er ook al twee gehad met dezelfde lekkage.