Spring naar bijdragen

Magnum in een CJ?


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik bezig met een CJ project. Dit is in basis een redelijk nette wagen, en de bedoeling is dat dit het ook blijft, geen offroad monster dus maar gewoon een nette, hoge CJ wat 90% op de weg zal blijven.

Goed, iedereen die mij hier een beetje kent weet dat ik gek ben op de V8 blokken, zo moest de CJ ook voorzien zijn van een V8. Het is een originele 304 AMC met een 3-traps automaat, dana 300 tussenbak, AMC 20 achteras etc. Lange tijd stil gestaan, dus begonnen met verse vloeistoffen, filtertjes, bougies/kabel/rotor+cap etc. Beetje grotere 35'ers eronder, hartstikke leuk, maar hij is niet echt meer vooruit te branden. Het is een van de laatste 304's, en die zijn in vermogen terug geschroefd naar rond de 120/130pk.

Nu ben je met wat aftermarket onderdelen (carb, intake, headers, misschien andere nokkenas) en natuurlijk een regear van de assen een stuk sneller en krachtiger, maar behalve dat dat een hoop werk is ben je ook weer duizenden euro's kwijt voor een beetje kwaliteit. En dan nog zit je op max 170/190pk? Enige mooie is dat de wagen nog een beetje origineel blijft.

Nu heb ik misschien de mogelijkheid om een 5,9L Magnum uit een ZJ te gebruiken voor dit project. Compleet, met automaat, tussenbak, assen, elektronica etc. Moderne/betrouwbare blok met injectie, voor mij bekende techniek, en 2x het vermogen van de AMC. Liefst zou ik dan alles overzetten, incl de assen. Groot project waar je niet zomaar in een paar weken klaar mee bent.

Wat is jullie mening hierover? Is dit wijsheid? Zijn er bepaalde dingen waar ik van tevoren al rekening mee moet houden? Elke nuttige bijdrage wordt gewaardeerd! 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijze oude man zegt..... heeft alleen maar zin als je hem dan ook echt gaat  gebruiken!

Want natuurlijk is het een goed idee, maar er hangt wel een prijskaartje aan om het netjes te doen. Denk aan brandstofpomp, instrumenten,  schermverbreders, bladeren.....

Succes Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let er wel op dat je een zgn vrije computer hebt dan is dit vrij eenvoudig te doen of neem er een tot 95 met 1 stekker op de computer en dan alleen de motor en automaat dana 300 past hierop met kleine spacer ertussen de assen van een y60 heb je meteen 4.6 overbrenging en bijpas in automaat dan is de overdrive en lock up ook beschikbaar rijden er al een paar rond hier zo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei michel1972:

Is de lengte van het magnum blok met automaat en tussenbak ongeveer net zo lang als de lengte van de amc met automaat en dana 300?

Dat kan ik voor je nameten, maar ik denk dat een 318 met orginele automaat  een heel stuk langer is. Ik heb er 1 uit een 93-er ZJ in mijn FC. En een 360 in mijn CJ-5. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei michel1972:

Is de lengte van het magnum blok met automaat en tussenbak ongeveer net zo lang als de lengte van de amc met automaat en dana 300?

Is iets langer daar in eindstuk van automaat de overdrive zit hier in omgeving al in cj yj en tj ingebouwd met zowel standaard assen en patrol zowel de y60 als y61 en de schroefveren en stuurinrichting de eerste keer was wat puzzelen maar nu is het bestellen van wat veeropnames op chassis en steunen laten frezen dagje lassen en je kunt zo alle standaard veren en schokbrekers gebruiken 

Het grote voordeel van patrol tov de dana 44 is onderdelen kosten bijna niets bij bijna automateriaal zaken op voorraad 

En als je bv in Kroatië Roemenië rijd en er sneuvelt iets onderdelen genoeg met die zgn goede dana assen kun je opladen en naar huis 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...