Spring naar bijdragen

rear lower controlarm


Tromkes
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag over mijn Jeep Cherokee (KJ) uit 2003. Ik zag dat een van de twee achterste draagarmen aardig roest vertoont bij een bushing. Het gaat dan om de lage draagarm achter zoals in de titel vermeld. Nu weet ik dat het ook te doen is om er nieuwe bushings in te persen. Maar mijn vraag is, zit de bushing in een complete koker geperst of is datgene wat je tussen het "u" profiel van de draagarm ziet, de bushing zelf? want dan is de bushing dus verroest en niet de draagarm zelf. Hoop dat mijn vraag duidelijk is. Ik probeer er nog een foto bij te krijgen. 

IMG_20200203_145554.jpg

bewerkt door Tromkes
foto bijvoegen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Masis:

Daar is een recall voor van Chrysler, onderste draagarmen kunnen afbreken door roest. Even de dealer bellen of zo'n recall open staat bij jouw Jeep.

Help, wie of wat moet ik dan bellen, telefoonnummer misschien? wordt dat kostenloos verholpen dan? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Ab:

Bushing zit in de control arm geperst. Ik meen zelfs dat er een recall was voor die roestende control arms. misschien even nakijken?

159490.jpg

 

52128864AA Rear Lower Control Arm to Body Bushing for 04-07 Jeep Liberty KJ

rest wel de vraag, zie ik een verroeste bushing of is dat de buitenkant van een koker waar de bushing ingeperst zit?

Kan ik zo'n recall ook op internet nakijken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks. Dat vermoeden had ik al. Het is alleen slecht te zien door de roest. Op internet kon ik geen goede foto of filmpje vinden waarop dat te zien was. Dus draagarmen eruit, schoonmaken en eventueel spuiten en dan nieuwe bushings erin persen is een goede oplossing? (en aardig goedkoper, een draagarm kost bij jeepparts 164 euro, een bushing iets van 25 euro)

45 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Het is de bus die verroest is bij jou. De bus is geperst in een open U profiel. 

Succes, Siert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tromkes:

Help, wie of wat moet ik dan bellen, telefoonnummer misschien? wordt dat kostenloos verholpen dan? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken)

De Jeep dealer even bellen met je chassisnummer. Tegenwoordig kun je op de site van het RDW via je kenteken ook zien of er terugroepacties open staan.

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1200303/problemen-ophanging-jeep-cherokee-groter-dan-verwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Masis:

De Jeep dealer even bellen met je chassisnummer. Tegenwoordig kun je op de site van het RDW via je kenteken ook zien of er terugroepacties open staan.

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1200303/problemen-ophanging-jeep-cherokee-groter-dan-verwacht

Oke ik ga morgen even bellen. Inmiddels via VIN gechecked op mopar.com en via kenteken op RDW site. Er staan twee terugroepacties open. Maar niets over de draagarmen achter. Ben bang dat ik dat dus zelf moet oplossen. Wel iets over gevaar voor beschadiging brandstoftank bij aanrijding. Hiervoor zou een extra versteviging gemonteerd moeten worden en nog iets over gordelsysteem en airbag:

 

 
Status terugroepactie(s)
 
Openstaande terugroepactie(s)
(1)
Referentiecode producent
 
R60
 
Omschrijving defect
 
In de airbag- en gordelspannerregelmodule kan een storing optreden.
 
Materiële gevolgen
 
Indien het defect optreedt kunnen de airbags en de gordelspanners spontaan geactiveerd worden.
 
Mogelijk gevaar
 
Een (verkeers)ongeval met letselschade
 
Beschrijving van het herstel
 
De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de regelmodule vervangen.
 
Contactinformatie consument
 
Telefoonnr  : 00800 04265337
Internetadres : Niet bekend
E-mailadres  :
 
Meer informatie bij de RDW
 
(2)
Referentiecode producent
 
N46
 
Omschrijving defect
 
Door de carrosseriestructuur aan de achterzijde bestaat er kans op brandstoflekkage tijdens een aanrijding bij een lage snelheid.
 
Materiële gevolgen
 
Lekraken van de brandstoftank met als gevolg brandstoflekkage. In de aanwezigheid van een ontstekingsbron kan dit resulteren in brand.
 
Mogelijk gevaar
 
Brand met letselschade
 
Beschrijving van het herstel
 
De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd om een afspraak te maken met de merkdealer. Deze zal het voertuig inspecteren en indien nodig een 'cross-car'-balk monteren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels is de Jeep bij de dealer geweest. Nieuw (ABS?) computer erin en er is een nieuwe (dikkere) trekhaakbalk onder gezet met daarop een nieuwe afneembare trekhaak. Blijkbaar paste de oude niet op de nieuwe balk. Ben er zeer tevreden over. Netjes geregeld door de dealer zo.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Tromkes:

Inmiddels is de Jeep bij de dealer geweest. Nieuw (ABS?) computer erin en er is een nieuwe (dikkere) trekhaakbalk onder gezet met daarop een nieuwe afneembare trekhaak. Blijkbaar paste de oude niet op de nieuwe balk. Ben er zeer tevreden over. Netjes geregeld door de dealer zo.  

Mooi hoor. Welke dealer was dat? De meeste Jeep dealer zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
On 2/23/2020 at 1:21 AM, Masis said:

Mooi hoor. Welke dealer was dat? De meeste Jeep dealer zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren.

Denk dat die trekhaak met terugroepactie te maken heeft mbt de benzinetank en aanrijdingen van achteren. Die betaalt de fabrikant dan gok ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 23/2/2020 om 9:29 AM zei Ab:

Heb je ook nog iets aan de bushings gedaan?

Jazeker. Ik heb uiteindelijk op ebay een paar nieuwe draagarmen (inclusief bushings) gevonden voor een prijs waar ik hier in Nederland net 4 nieuwe bushings kon kopen. Dus die maar besteld en eronder gezet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...