Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 (bewerkt) Goedemiddag allen, Ik heb een vraag over mijn Jeep Cherokee (KJ) uit 2003. Ik zag dat een van de twee achterste draagarmen aardig roest vertoont bij een bushing. Het gaat dan om de lage draagarm achter zoals in de titel vermeld. Nu weet ik dat het ook te doen is om er nieuwe bushings in te persen. Maar mijn vraag is, zit de bushing in een complete koker geperst of is datgene wat je tussen het "u" profiel van de draagarm ziet, de bushing zelf? want dan is de bushing dus verroest en niet de draagarm zelf. Hoop dat mijn vraag duidelijk is. Ik probeer er nog een foto bij te krijgen. February 3, 2020 bewerkt door Tromkes foto bijvoegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 (bewerkt) Dus is dit de draagarm of de bushing die verroest is? February 3, 2020 bewerkt door Tromkes tekst bijvoegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Bushing zit in de control arm geperst. Ik meen zelfs dat er een recall was voor die roestende control arms. misschien even nakijken? 52128864AA Rear Lower Control Arm to Body Bushing for 04-07 Jeep Liberty KJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Daar is een recall voor van Chrysler, onderste draagarmen kunnen afbreken door roest. Even de dealer bellen of zo'n recall open staat bij jouw Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 9 minuten geleden zei Masis: Daar is een recall voor van Chrysler, onderste draagarmen kunnen afbreken door roest. Even de dealer bellen of zo'n recall open staat bij jouw Jeep. Help, wie of wat moet ik dan bellen, telefoonnummer misschien? wordt dat kostenloos verholpen dan? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 20 minuten geleden zei Ab: Bushing zit in de control arm geperst. Ik meen zelfs dat er een recall was voor die roestende control arms. misschien even nakijken? 52128864AA Rear Lower Control Arm to Body Bushing for 04-07 Jeep Liberty KJ rest wel de vraag, zie ik een verroeste bushing of is dat de buitenkant van een koker waar de bushing ingeperst zit? Kan ik zo'n recall ook op internet nakijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Het is de bus die verroest is bij jou. De bus is geperst in een open U profiel. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Thanks. Dat vermoeden had ik al. Het is alleen slecht te zien door de roest. Op internet kon ik geen goede foto of filmpje vinden waarop dat te zien was. Dus draagarmen eruit, schoonmaken en eventueel spuiten en dan nieuwe bushings erin persen is een goede oplossing? (en aardig goedkoper, een draagarm kost bij jeepparts 164 euro, een bushing iets van 25 euro) 45 minuten geleden zei REAL STRANGLER: Het is de bus die verroest is bij jou. De bus is geperst in een open U profiel. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 1 uur geleden zei Tromkes: Help, wie of wat moet ik dan bellen, telefoonnummer misschien? wordt dat kostenloos verholpen dan? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken) De Jeep dealer even bellen met je chassisnummer. Tegenwoordig kun je op de site van het RDW via je kenteken ook zien of er terugroepacties open staan.https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1200303/problemen-ophanging-jeep-cherokee-groter-dan-verwacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Ja, je hebt geen pers nodig, alleen een goede bankschroef en wat afval ijzer. Maar als de bussen alleen maar verroest zijn zou ik lekker verven. Succes Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 1 uur geleden zei Masis: De Jeep dealer even bellen met je chassisnummer. Tegenwoordig kun je op de site van het RDW via je kenteken ook zien of er terugroepacties open staan.https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1200303/problemen-ophanging-jeep-cherokee-groter-dan-verwacht Oke ik ga morgen even bellen. Inmiddels via VIN gechecked op mopar.com en via kenteken op RDW site. Er staan twee terugroepacties open. Maar niets over de draagarmen achter. Ben bang dat ik dat dus zelf moet oplossen. Wel iets over gevaar voor beschadiging brandstoftank bij aanrijding. Hiervoor zou een extra versteviging gemonteerd moeten worden en nog iets over gordelsysteem en airbag: Status terugroepactie(s) Openstaande terugroepactie(s) (1) Referentiecode producent R60 Omschrijving defect In de airbag- en gordelspannerregelmodule kan een storing optreden. Materiële gevolgen Indien het defect optreedt kunnen de airbags en de gordelspanners spontaan geactiveerd worden. Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de regelmodule vervangen. Contactinformatie consument Telefoonnr : 00800 04265337 Internetadres : Niet bekend E-mailadres : Meer informatie bij de RDW Details terugroepactie (2) Referentiecode producent N46 Omschrijving defect Door de carrosseriestructuur aan de achterzijde bestaat er kans op brandstoflekkage tijdens een aanrijding bij een lage snelheid. Materiële gevolgen Lekraken van de brandstoftank met als gevolg brandstoflekkage. In de aanwezigheid van een ontstekingsbron kan dit resulteren in brand. Mogelijk gevaar Brand met letselschade Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd om een afspraak te maken met de merkdealer. Deze zal het voertuig inspecteren en indien nodig een 'cross-car'-balk monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst February 22, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2020 Inmiddels is de Jeep bij de dealer geweest. Nieuw (ABS?) computer erin en er is een nieuwe (dikkere) trekhaakbalk onder gezet met daarop een nieuwe afneembare trekhaak. Blijkbaar paste de oude niet op de nieuwe balk. Ben er zeer tevreden over. Netjes geregeld door de dealer zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 23, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2020 4 uur geleden zei Tromkes: Inmiddels is de Jeep bij de dealer geweest. Nieuw (ABS?) computer erin en er is een nieuwe (dikkere) trekhaakbalk onder gezet met daarop een nieuwe afneembare trekhaak. Blijkbaar paste de oude niet op de nieuwe balk. Ben er zeer tevreden over. Netjes geregeld door de dealer zo. Mooi hoor. Welke dealer was dat? De meeste Jeep dealer zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 23, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2020 Heb je ook nog iets aan de bushings gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst May 10, 2020 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2020 On 2/23/2020 at 1:21 AM, Masis said: Mooi hoor. Welke dealer was dat? De meeste Jeep dealer zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren. Denk dat die trekhaak met terugroepactie te maken heeft mbt de benzinetank en aanrijdingen van achteren. Die betaalt de fabrikant dan gok ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst August 14, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2020 Op 23/2/2020 om 1:21 AM zei Masis: Mooi hoor. Welke dealer was dat? De meeste Jeep dealer zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren. Dat was de dealer in Zwolle. Ben daar netjes geholpen. Ik kreeg zelfs nog een dag een leenauto mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst August 14, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2020 Op 10/5/2020 om 7:26 PM zei Deadeye: Denk dat die trekhaak met terugroepactie te maken heeft mbt de benzinetank en aanrijdingen van achteren. Die betaalt de fabrikant dan gok ik Klopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tromkes Geplaatst August 14, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2020 Op 23/2/2020 om 9:29 AM zei Ab: Heb je ook nog iets aan de bushings gedaan? Jazeker. Ik heb uiteindelijk op ebay een paar nieuwe draagarmen (inclusief bushings) gevonden voor een prijs waar ik hier in Nederland net 4 nieuwe bushings kon kopen. Dus die maar besteld en eronder gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.