hugo1984 Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Door een motorconversie inclusief transfercase heb ik nu een elektrische VSS signaal in mijn wrangler YJ. De snelheidsaanduiding op het dashboard is echter nog steeds een mechanische variant. Heeft iemand ervaring met een volgende speedbox:https://www.speedhut.com/ecommerce/product/2585/SPEEDBOX™-GPS-VSS-to-Mechanical-Drive-Speed-Converter-(Cable-Included) Of een mogelijke andere oplossing, gebruik maken van een '91 snelheidsopnemer is geen mogelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Waarom zet je het staartje van je oude 231 niet over naar de nieuwe? Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hugo1984 Geplaatst January 31, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 Mijn oude transfer case is een NP207, ik heb een Yj van 1987. Nu heb ik een NP242 vanuit een XJ '01 met een automaat (eigenlijk de gehele drive-train van een XJ). Tot zover ik heb gevonden, wordt het vss signaal ook door de automaatbak gebruikt. Zodoende was ik van mening dat ik beide soort snelheidssignalen moest blijven onderhouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 31, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 De oudere modellen XJ hebben een signaal gever waar ook een "ouderwetse" tellerkabel op geschroefd kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hugo1984 Geplaatst January 31, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 (bewerkt) Dus het komt mogelijk neer op de volgende twee onderdelen combineren:https://www.jeepparts.nl/winkel/product/distance-sensor-2-pin-90-91-jeep-wrangler-yj/ en https://www.cherokeeparts.nl/Tussenbak-XJ-NP-231/242-snelheids-aansluiting-85-93-XJ/gebruikt En dan elektrische twee pin naar drie pin converteren, wat volgens mij inhoud dat de 90-91 een reed schakelaar was en de drie pins sensor een extra voeding had voor de hall-effect sensor. En natuurlijk ik hopen op geluk dat de schroefdraad van mijn KM-kabel hetzelfde is... January 31, 2020 bewerkt door hugo1984 extra tekst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 31, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 Het is meer zoiets..... https://www.novak-adapt.com/catalog/electronics/sensors/ Wordt ook wel een "pass through" speedsensor genoemd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 31, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 Nu begrijp ik je uitdaging. Maar gelukkig ben je nooit de eerste of de enige in de Jeep wereld met een uitdaging, check dit eens... https://www.jeepforum.com/forum/f12/cheap-4-0-fuel-injection-swap-vss-solution-solved-fits-np231-dana-300-a-2941617/ Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 31, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 Verder gebruikte Jeep in 1991, het eerste jaar van de H.O., ook een kabel en een soort tussen stuk met een VSS op de TC. Die had vast een 2 pootje... Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.