Spring naar bijdragen

Herstel originele bedrading keyless entry module XJ 1996


Hylmar
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben (weer) de trotse bezitter van een XJ  1996 die werd geleverd zonder afstandbediening voor de deurvergrending. Ik was het zat steeds  met de sleutel te klooien en heb een aftermarket RKE set ingebouwd van Spy. Na langdurig lezen van meerdere fora aan de slag gegaan bij de overhead console om daar de bedrading op de nieuwe set over te solderen en heb (.

Helaas werkt nu geen enkele meter in het dashboard meer. Ik heb geprobeerd wat de functie van de andere draden is, en ontdek dat de wit/zwarte draad (ignition?) in contact met de blauw/oranje draad de tellers weer laat werken. Maar een dag later was de accu leeg.

Ik ben dus weer terug bij af en probeer nu maar de orinigele bedrading te herstellen. Ik heb de oude connector niet meer, andere bedradingsdiagrammen die ik online kan vinden komen niet overeen met mijn RKE module (Haynes helpt ook niet).

 

Heeft iemand een idee hoe de bedrading in de originele connector zat? Eventueel een foto van jouw (originele) RKE module met wiring harness? Of heeft iemand het juiste bedradingsschema van een 1996 XJ LE?

 

Alle hulp is welkom, ik kom er online en met >40u puzzelen niet uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben inmiddels redelijk gefrustreerd.. Ik heb vrijwel alle mogelijk combinaties al geprobeerd, maar het blijkt lastiger dan dat. Inmiddels weet iik zeker dat alle zekeringen en alle losse functies (lamp aan, courtesy lights, teller unit, etc) het normaal doen.

Wie heeft voor mij uit zijn commanche of XJ uit '96 een foto van de originele bedrading? Volgens mij zijn de uitvoering van 1992 tot en met 1996 ook uitgerust met hetzelfde RKE systeem. Zie hierbij een foto van de kleuren draden (7) in mijn module (kopie van internet, dit printplaatje en de hoek van de connector klopt niet met welke ik heb, en ja, deze opstelling heb ik al geprobeerd)

Cherokee RKE original circuitboard and connector.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leg eens uit, wat is RKE ?

Als je Jeep een sleutel bediende centrale deurvergrendeling heeft, dan brengt een eenvoudig Draadloze Afstandbediening Set voor een paar tientjes oplossing.

Hier monteer ik graag een goede Webasto oid kit , gewoon aansluiten onder het dashboard op de draden van het portier.

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Leg eens uit, wat is RKE ?

Als je Jeep een sleutel bediende centrale deurvergrendeling heeft, dan brengt een eenvoudig Draadloze Afstandbediening Set voor een paar tientjes oplossing.

Hier monteer ik graag een goede Webasto oid kit , gewoon aansluiten onder het dashboard op de draden van het portier.

Succes, Siert. 

Hoi Siert,

Bedankt voor je reactie

RKE=remote keyless entry, ofwel centrale deurvergrendeling met afstandbediening. Ik heb inmiddels een radiofrequentie versie ingebouwd, dat is gelukkig geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Ab:

Heb je al een FSM met de juiste electrische schema's? Best wel handig als je met bedrading gaat stoeien.

Er zwerft hier op het forum nog een aansluit lijst voor centrale vergrendeling in de XJ. Met de zoekfunctie vindt je 'm wel.

Dag Ab,

Ja, dat is het probleem. Ik heb inmiddels meerdere versies, maar de bedrading komt niet overeen met de 7 draden die aan de connector van de RKE module zaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...