Spring naar bijdragen

Bokken


Hans106
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij helpen... Mijn cherokee bokt bij 2000 toeren 1 of 2 keer ( dus echt een bonk geluid en je voelt dan ook echt ) en dan niet meer en dan ineens weer wel! Wie weet waar dit aan kan liggen? Hij heeft dit nooit gedaan maar tijdens de reis naar Spanje hebben we daar constant last van gehad.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hans,

het komt mij bekend voor. bij mij was het de krukas sensor. 

ook geen foutcodes.

helaas bleek mijn garage bij het oplossen van het probleem de sensor door een verkeerde te vervangen, waardoor het prbleem bleef bestaan en er onnnodig verder werd gezocht en onderdelen vervangen werden. Indien jouw probleem ook sensorgerelateerd is: voor sensoren dus beter naar de Jeep dealer

zie mijn vraag en discussie van vorig jaar:

http://www.jeepforum.nl/topic/31357-afslaan-en-hortenstoten/

 

succes met het oplossen van je probleem. 

 

groet

 

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei zjsid:

Dag Hans,

het komt mij bekend voor. bij mij was het de krukas sensor. 

ook geen foutcodes.

Dit is zeker een mogelijkheid! De storing kan zich voordoen wanneer deze warm is en afwezig zijn wanneer de motor nog koud is. De sensor zit links achterop de transmissie. Waar de motor en de transmissie aan elkaar bevestigd zitten. Het vervangen ervan is ietwat lastig vanwege de slechte bereikbaarheid. Je hebt een ratel, kniestuk en een paar verlengstukken nodig. En een dop natuurlijk, uit mijn hoofd 1013mm De sensor is te bereiken vanaf de linkeronderzijde van de auto.

image.png.0fbeb291ff9ad1d11aaec07798a5af36.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei zjsid:

voor sensoren dus beter naar de Jeep dealer

zie mijn vraag en discussie van vorig jaar:

http://www.jeepforum.nl/topic/31357-afslaan-en-hortenstoten/

Sidney


Bedankt voor de terugkoppeling, mooi dat het opgelost is.

Binnenkort ga ik de CPS sensor ook (preventief) vervangen. Met twee paar handen schijnt het makkelijker te gaan. Iemand ervaring??

Op verschillende Amerikaanse fora gelezen dat die van Mopar het langste meegaan. Het prijsverschil met een imitatie is erg groot maar ergernis kost tijd. En tijd is geld zullen we maar zeggen 😏.Let wel op de verschillende stekkers die per bouwjaar kunnen verschillen.

De bekende verkooppunten in Nederland vermelden helaas geen fabrikant op hun website. Ik heb de CPS sensor daarom via Rockauto.com in de USA besteld. Uiteraard een Mopar. Made in Mexico staat er op. 🤔
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kapt. Bob:


Bedankt voor de terugkoppeling, mooi dat het opgelost is.

Binnenkort ga ik de CPS sensor ook (preventief) vervangen. Met twee paar handen schijnt het makkelijker te gaan. Iemand ervaring??

Op verschillende Amerikaanse fora gelezen dat die van Mopar het langste meegaan. Het prijsverschil met een imitatie is erg groot maar ergernis kost tijd. En tijd is geld zullen we maar zeggen 😏.Let wel op de verschillende stekkers die per bouwjaar kunnen verschillen.

De bekende verkooppunten in Nederland vermelden helaas geen fabrikant op hun website. Ik heb de CPS sensor daarom via Rockauto.com in de USA besteld. Uiteraard een Mopar. Made in Mexico staat er op. 🤔
 

Met 1 paar handige handen is dit best te doen. Ik was binnen 1 uur klaar.

Wat ik niet snap is dat kapt. Bob bedankt voor de terugkoppeling terwijl de Topic is gestart door Hans? En wat is opgelost?

Ik ben in de war! 🤔

bewerkt door Arjanw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Arjan,

Ik reageerde op het bericht van zjsid met een quote en daarmee indirect op zijn topic van vorig jaar waarvoor hij de terugkoppeling met oplossing in dit draadje postte.

Zijn oplossingsrichting, de CPS sensor vervangen, is voor Hans106 erg waardevol vermoed ik. Een uurtje werk, mooi! 👍

Uiteraard horen we nog graag van Hans106 of het gelukt is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Heren,

 

De krukas sensor heb ik al 2 jaar geleden vernieuwt dus of dat het probleem is van het bokken durf ik niet te zeggen. Hij bokt af en toe om de 30 km dus niet constant en gooi je het gas erop dan doet die het weer goed! De verdeelkap en rotar is vernieuwd vorig jaar en daarna is die dit gaan doen. Dacht dat ik de kap misschien verkeerd gedaan had of de bougie kabels maar dat is het dus ook niet! We zijn dit jaar met de caravan naar Spanje gegaan en dat gebok doet die zo rond de 2000 toeren en meestal als je asselareert of iets inhaalt en je voelt net of  dat de achtercadan vast slaat. Is moeilijk te beschrijven en verschrikkelijk geluid en ik denk niet goed voor de aandrijflijn. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk het heb beschreven, ik weet best veel van Jeeps, knap ze ook op maar ik weet nu ff niet waar ik dit probleem moet zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hem al laten uitlezen? Geen check engine lampje betekent niet dat er geen foutcodes aanwezig zijn. Krukas sensor vervangen door een originele, of door rommel van bijvoorbeeld Crown?

Mijne deed ongeveer hetzelfde een paar jaar terug, toen was het de nokkenas sensor. Ook wel de distributor pickup coil genoemd, dit zit onder je roter/verdeelkap. Gaf bij mij geen CEL, wel een code.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...