Spring naar bijdragen

Startprobleem irt selectorhendel


 Share

Recommended Posts

Onze GC ( 2001) wilde laatst niet starten. Alleen een droge " klik" bij de startmotor... Dit geluid komt mij wel bekend voor maar dan vanwege lege accu, versleten vork in startmotor ( andere merk auto). Bovendien klonk deze " klik" krachtig.

Wat bleek: het knopje in de selectorhendel lag er half uit 🙄. Geen idee hoe dat nu kon. Na wat gerommel kon de knop weer terug. En toen starten en aanslaan. Maar sindsdien komt het vaker voor dat starten niet lukt, soms zit het knopje geblokkeerd, soms lukt het wel: even de knop indrukken en selectorhendel heen en weer en starten.

Het probleem lijkt dus in de selectorhendel te zitten, maar die heb ik nog nooit uit elkaar gehad. Ik neem aan dat er ergens een schakelaar bediend wordt door dat knopje? 

Kent iemand dit probleem en weet hoe op te lossen?

ps ik wordt er niet nerveus van en kom wel weg, maar aangezien mijn vrouw de meeste ( bijna alle) kilometers met de Jeep maakt en vaak een trailer met levende have er ook nog achter heeft hangen en zij behoorlijk nerveus er van is geworden ( hij doet t niet😫) wil ik het toch wel opgelost krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...