REAL STRANGLER Posted August 18, 2010 Report Share Posted August 18, 2010 Uit m'n hoofd is de schroefdraad 24 mm fijne draad en de draad onder de konische tap zal 20 mm fijn zijn. Kogelhuis schat ik op 70 mm. Kom je naar Holzen 3,4,5 sept.? werp een blik. Oh ja, met de flex is niets mis......... als je wilt neem ik wel een losse kogel mee. siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted August 19, 2010 Author Report Share Posted August 19, 2010 Jep ben er bij in Holzen. Neem die losse kogel maar mee, ben benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunthercherokee Posted August 19, 2010 Report Share Posted August 19, 2010 awel het is dus zoiets dat ik bedoelde een stuurkogel van een vrachtwagen dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted September 6, 2010 Author Report Share Posted September 6, 2010 als je wilt neem ik wel een losse kogel mee. Siert, bedankt voor het meenemen, 't was een imposant exemplaar. Of ik er 1 2 3 iets mee ga doen, ...de tijd zal het leren:B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted September 11, 2010 Report Share Posted September 11, 2010 En hier........ -klik- -klik- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 17, 2011 Author Report Share Posted March 17, 2011 (edited) Omdat het steeds lastiger wordt om "grote" banden te verkrijgen, een setje 37*12.5R16.5 ex-military op de kop getikt. Is in ieder geval goed te gebruiken voor bouw, apk en straat gebruik. versus een standaard bandje. Klossen erin, ze waren wat plat gedrukt. Hoop hier weer wat voortgang in te krijgen, tekeningen voor het aanpassen van de H1 velgen zijn de deur uit. Edited March 20, 2011 by Ogdak Typo: H2 moet zijn H1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikonised Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 mooie sloffen! maar op welke velgen ga je zoiets nu plaatsen? wat is 16,5 en welke steek heeft het dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 17, 2011 Author Report Share Posted March 17, 2011 (edited) maar op welke velgen ga je zoiets nu plaatsen? wat is 16,5 en welke steek heeft het dan? op deze Hummer H1 deelbare velgen, 16.5 is de velg diameter. Steek is 8 X 6.5" Edited March 20, 2011 by Ogdak Typo: H2 moet zijn H1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aw12345 Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 op deze Hummer H2 deelbare velgen, 16.5 is de velg diameter. Steek is 8 X 6.5" Ga je daar nog nieuwe centers in lassen, een van medewerkers heeft net zo een set wielen gemodificeerd, heeft er de inserts en de O rings voor gevoden dus dubbele beadlocks. Die banden verkoopt een kennis van me hier voor 100 bucks a pop, doen het vrij goed in het terein dus geen slechte aankoop voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 18, 2011 Author Report Share Posted March 18, 2011 Jep, tekeningen voor centers en rock-rings zijn de deur uit. Inserts staan ook nog op de to-do list. Hoe de banden in het terrein zijn, duurt nog even voordat ik dat persoonlijk kan ervaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted April 4, 2011 Author Report Share Posted April 4, 2011 Nu ik een setje passende banden heb liggen, maar eens met de velgen aan de gang. Eerst de "werkruimte" een beetje opgeruimd en het e.e.a. opnieuw ingedeeld. Hier het buitenste deel van de deelbare 12 bouts H1 velg. Deze deelbare velg heeft als nadeel de enorme backspace, namelijk 7" op een 8.25" brede velg. Hierdoor zou de naaf buiten de band uitsteken, lijkt me wat kwetsbaar. Daarnaast past de velg qua naafgat niet over de hub van de sterling as. Dus moet er een nieuw center in het binnenste deel van de velg. Uit het buitenste deel moet dus het center verwijderd worden, het overblijvende deel is uiteraard noodzakelijk om de 2 helften op elkaar te klemmen om de band optesluiten. Eerst een hulptool maken, een "plasmapasser" om toch een beetje netjes te snijden. Het resultaat Niet overal even gelijkmatig en te snel, het te snijden goed kaal gemaakt. et voila Zit nog wel wat na-schuur en slijp werk in, maar het gat is aardig gecentreerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 netjes gedaan handig ding zo'n plasmabrander.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Krijg je wel dorst van, van de werkruimte opruimen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted April 4, 2011 Author Report Share Posted April 4, 2011 Krijg je wel dorst van, van de werkruimte opruimen Na gedane arbeid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikonised Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 Knap bedacht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted April 8, 2011 Author Report Share Posted April 8, 2011 Knap bedacht! Nee hoor, ergens op een US forum afgekeken . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 Zo weer wat voortgang te melden omtrent de wielen. Hier de nieuwe centers(10mm) en een set "rock rings"(4mm) voor de H1 velgen. Een en ander gemonteerd. Heb de centers nu zo dat de velg een backspace heeft van 4" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemiel Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Goed bezig! Maar hoe zorg je ervoor dat zo'n center recht in het wiel zit zodat je geen 'slag' heb in het wiel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aw12345 Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Goed bezig! Maar hoe zorg je ervoor dat zo'n center recht in het wiel zit zodat je geen 'slag' heb in het wiel? Tack weld and measure met geduld komt bijna alles goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted July 29, 2011 Author Report Share Posted July 29, 2011 Heb 1 "dish" (buiten deel) van de H1's intact gelaten. Deze in combinatie met 4 draadeinden gebruik ik voor het uitlijnen. Tack weld and measure met geduld komt bijna alles goed Inderdaad veel meten en geduld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted March 14, 2012 Report Share Posted March 14, 2012 Hoor ik daar sleutel geluiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 15, 2012 Author Report Share Posted March 15, 2012 Hoor ik daar sleutel geluiden? Ja, lijkt er wel op. Tijd lang niets gedaan aan de ZJ, maar niet vergeten. Recentelijk de draad weer opgepakt. Zaten nog een paar spring perches op de 10.25 die overbodig zijn geworden. Gelijk de asbuizen onder handen genomen. Had al eerder een truss gemaakt, was me echter niet naar het zin. Te smal en te hoog, dus terug naar de tekentafel. meten, Stukje koker 60*120*6. Omgezet en gehecht. proto 1 vs proto 1 verbeterd. Proefpassen, Afwerken en nog wat verstevigingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 15, 2012 Author Report Share Posted March 15, 2012 Uiteindelijk na lang zoeken en geduld, bandjes naar wens gevonden. Gebruikte Super Swampers, 42*15-16.5 Tja, dat past niet. Tijd dus om ruimte te maken. Afval van vanavond, da's exclusief 5 kilo zand wat er nog uit kwam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ogdak Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Druk geweest met autocad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Druk geweest met autocad. Binnenzijde wielkast moet er ook aan geloven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts