Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Uit m'n hoofd is de schroefdraad 24 mm fijne draad en de draad onder de konische tap zal 20 mm fijn zijn.

Kogelhuis schat ik op 70 mm.

Kom je naar Holzen 3,4,5 sept.? werp een blik.

Oh ja, met de flex is niets mis......... als je wilt neem ik wel een losse kogel mee.

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Omdat het steeds lastiger wordt om "grote" banden te verkrijgen,

een setje 37*12.5R16.5 ex-military op de kop getikt.

Is in ieder geval goed te gebruiken voor bouw, apk en straat gebruik.

17032011161.jpg

17032011162.jpg

17032011163.jpg

versus een standaard bandje.

17032011164.jpg

17032011165.jpg

Klossen erin, ze waren wat plat gedrukt.

17032011171.jpg

Hoop hier weer wat voortgang in te krijgen,

tekeningen voor het aanpassen van de H1 velgen zijn de deur uit.

bewerkt door Ogdak
Typo: H2 moet zijn H1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op deze

IMG_2996.JPG

Hummer :o H2 deelbare velgen, 16.5 is de velg diameter.

Steek is 8 X 6.5"

Ga je daar nog nieuwe centers in lassen, een van medewerkers heeft net zo een set wielen gemodificeerd, heeft er de inserts en de O rings voor gevoden dus dubbele beadlocks. Die banden verkoopt een kennis van me hier voor 100 bucks a pop, doen het vrij goed in het terein dus geen slechte aankoop voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nu ik een setje passende banden heb liggen, maar eens met de velgen aan de gang.

Eerst de "werkruimte" een beetje opgeruimd en het e.e.a. opnieuw ingedeeld.

03042011248.jpg

Hier het buitenste deel van de deelbare 12 bouts H1 velg.

Deze deelbare velg heeft als nadeel de enorme backspace, namelijk 7" op een 8.25" brede velg.

Hierdoor zou de naaf buiten de band uitsteken, lijkt me wat kwetsbaar.

Daarnaast past de velg qua naafgat niet over de hub van de sterling as.

Dus moet er een nieuw center in het binnenste deel van de velg.

Uit het buitenste deel moet dus het center verwijderd worden,

het overblijvende deel is uiteraard noodzakelijk om de 2 helften op elkaar te klemmen om de band optesluiten.

Eerst een hulptool maken, een "plasmapasser" om toch een beetje netjes te snijden.

04042011249.jpg

04042011250.jpg

04042011251.jpg

Het resultaat

04042011253.jpg

Niet overal even gelijkmatig en te snel, het te snijden goed kaal gemaakt.

04042011254.jpg

et voila

04042011255.jpg

Zit nog wel wat na-schuur en slijp werk in, maar het gat is aardig gecentreerd.

04042011256.jpg

04042011257.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Hoor ik daar sleutel geluiden? :whistle::lol:

Ja, lijkt er wel op.

Tijd lang niets gedaan aan de ZJ, maar niet vergeten.

Recentelijk de draad weer opgepakt.

Zaten nog een paar spring perches op de 10.25 die overbodig zijn geworden.

IMG_4681.JPG

IMG_4683.JPG

Gelijk de asbuizen onder handen genomen.

IMG_4684.JPG

Had al eerder een truss gemaakt, was me echter niet naar het zin.

Te smal en te hoog, dus terug naar de tekentafel.

IMG_4682.JPG

IMG_4685.JPG

IMG_4686.JPG

meten,

IMG_4687.JPG

Stukje koker 60*120*6.

IMG_4689.JPG

IMG_4690.JPG

Omgezet en gehecht.

IMG_4691.JPG

proto 1 vs proto 1 verbeterd.

IMG_4692.JPG

Proefpassen,

IMG_4693.JPG

IMG_4694.JPG

IMG_4695.JPG

IMG_4696.JPG

Afwerken en nog wat verstevigingen.

IMG_4697.JPG

IMG_4698.JPG

IMG_4699.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...