REAL STRANGLER Geplaatst August 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2010 Uit m'n hoofd is de schroefdraad 24 mm fijne draad en de draad onder de konische tap zal 20 mm fijn zijn. Kogelhuis schat ik op 70 mm. Kom je naar Holzen 3,4,5 sept.? werp een blik. Oh ja, met de flex is niets mis......... als je wilt neem ik wel een losse kogel mee. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 Jep ben er bij in Holzen. Neem die losse kogel maar mee, ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 awel het is dus zoiets dat ik bedoelde een stuurkogel van een vrachtwagen dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2010 als je wilt neem ik wel een losse kogel mee. Siert, bedankt voor het meenemen, 't was een imposant exemplaar. Of ik er 1 2 3 iets mee ga doen, ...de tijd zal het leren:B. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2010 En hier........ -klik- -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 (bewerkt) Omdat het steeds lastiger wordt om "grote" banden te verkrijgen, een setje 37*12.5R16.5 ex-military op de kop getikt. Is in ieder geval goed te gebruiken voor bouw, apk en straat gebruik. versus een standaard bandje. Klossen erin, ze waren wat plat gedrukt. Hoop hier weer wat voortgang in te krijgen, tekeningen voor het aanpassen van de H1 velgen zijn de deur uit. March 20, 2011 bewerkt door Ogdak Typo: H2 moet zijn H1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 mooie sloffen! maar op welke velgen ga je zoiets nu plaatsen? wat is 16,5 en welke steek heeft het dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2011 (bewerkt) maar op welke velgen ga je zoiets nu plaatsen? wat is 16,5 en welke steek heeft het dan? op deze Hummer H1 deelbare velgen, 16.5 is de velg diameter. Steek is 8 X 6.5" March 20, 2011 bewerkt door Ogdak Typo: H2 moet zijn H1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 op deze Hummer H2 deelbare velgen, 16.5 is de velg diameter. Steek is 8 X 6.5" Ga je daar nog nieuwe centers in lassen, een van medewerkers heeft net zo een set wielen gemodificeerd, heeft er de inserts en de O rings voor gevoden dus dubbele beadlocks. Die banden verkoopt een kennis van me hier voor 100 bucks a pop, doen het vrij goed in het terein dus geen slechte aankoop voor je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Jep, tekeningen voor centers en rock-rings zijn de deur uit. Inserts staan ook nog op de to-do list. Hoe de banden in het terrein zijn, duurt nog even voordat ik dat persoonlijk kan ervaren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 Nu ik een setje passende banden heb liggen, maar eens met de velgen aan de gang. Eerst de "werkruimte" een beetje opgeruimd en het e.e.a. opnieuw ingedeeld. Hier het buitenste deel van de deelbare 12 bouts H1 velg. Deze deelbare velg heeft als nadeel de enorme backspace, namelijk 7" op een 8.25" brede velg. Hierdoor zou de naaf buiten de band uitsteken, lijkt me wat kwetsbaar. Daarnaast past de velg qua naafgat niet over de hub van de sterling as. Dus moet er een nieuw center in het binnenste deel van de velg. Uit het buitenste deel moet dus het center verwijderd worden, het overblijvende deel is uiteraard noodzakelijk om de 2 helften op elkaar te klemmen om de band optesluiten. Eerst een hulptool maken, een "plasmapasser" om toch een beetje netjes te snijden. Het resultaat Niet overal even gelijkmatig en te snel, het te snijden goed kaal gemaakt. et voila Zit nog wel wat na-schuur en slijp werk in, maar het gat is aardig gecentreerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst April 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 netjes gedaan handig ding zo'n plasmabrander.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 Krijg je wel dorst van, van de werkruimte opruimen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 Krijg je wel dorst van, van de werkruimte opruimen Na gedane arbeid... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst April 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2011 Knap bedacht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2011 Knap bedacht! Nee hoor, ergens op een US forum afgekeken . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2011 Zo weer wat voortgang te melden omtrent de wielen. Hier de nieuwe centers(10mm) en een set "rock rings"(4mm) voor de H1 velgen. Een en ander gemonteerd. Heb de centers nu zo dat de velg een backspace heeft van 4" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst July 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2011 Goed bezig! Maar hoe zorg je ervoor dat zo'n center recht in het wiel zit zodat je geen 'slag' heb in het wiel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2011 Goed bezig! Maar hoe zorg je ervoor dat zo'n center recht in het wiel zit zodat je geen 'slag' heb in het wiel? Tack weld and measure met geduld komt bijna alles goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2011 Heb 1 "dish" (buiten deel) van de H1's intact gelaten. Deze in combinatie met 4 draadeinden gebruik ik voor het uitlijnen. Tack weld and measure met geduld komt bijna alles goed Inderdaad veel meten en geduld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2012 Hoor ik daar sleutel geluiden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2012 Hoor ik daar sleutel geluiden? Ja, lijkt er wel op. Tijd lang niets gedaan aan de ZJ, maar niet vergeten. Recentelijk de draad weer opgepakt. Zaten nog een paar spring perches op de 10.25 die overbodig zijn geworden. Gelijk de asbuizen onder handen genomen. Had al eerder een truss gemaakt, was me echter niet naar het zin. Te smal en te hoog, dus terug naar de tekentafel. meten, Stukje koker 60*120*6. Omgezet en gehecht. proto 1 vs proto 1 verbeterd. Proefpassen, Afwerken en nog wat verstevigingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2012 Uiteindelijk na lang zoeken en geduld, bandjes naar wens gevonden. Gebruikte Super Swampers, 42*15-16.5 Tja, dat past niet. Tijd dus om ruimte te maken. Afval van vanavond, da's exclusief 5 kilo zand wat er nog uit kwam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2012 Druk geweest met autocad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2012 Druk geweest met autocad. Binnenzijde wielkast moet er ook aan geloven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.