Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Een mal voor een band.. hoe kom je erop. :)

Tja, keek met een schuin oog in m'n houthok, dacht verrek daar ligt een band:B.

ik zie dat de achteras een DRW is. ga je dan de vooras inkorten?

mijn jeep met SRW assen (69") is met 38x13 banden op 8j velgen wel 2.10m breed.:lol:

Heb de F350 gezien waar het setje onder vandaan is gekomen, dat was een SRW. Kan natuurlijk een hoop mee gebeurdt zijn in de loop der jaren.

Het verschil in spoor breedte is 8 cm, zou dus zomaar kunnen dat het origineel een DRW is geweest. Stond wel op verschillende velgen, voor 8j en achter 10j. Backspace is wel gelijk. Plan is inderdaad om de vooras in te korten. Met de huidige "pas" configuratie kom ik nu achter met een geplande 14" brede band op 2.04m buitenkant/buitenkant band.

De vooras is nu op buitenkant/buitenkant remschijf 69"

De achteras is nu op buitenkant/buitenkant naaf 65"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dus ongeveer even breed als bij mij (vooraan 69" en achteraan 67")

het probleem met die dana 60 voorassen is dat de vrijloopnaaf zo groot is. als je met een velg rijd met grote offset komt de naaf dus helemaal buitenkant de band. maar als je dan met velgen rijdt met kleine offset word hij weer te breed<_<. bij mij komt de naaf nog ongeveer een 5tal cm binnenkant van de band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleem met die dana 60 voorassen is dat de vrijloopnaaf zo groot is. als je met een velg rijd met grote offset komt de naaf dus helemaal buitenkant de band. maar als je dan met velgen rijdt met kleine offset word hij weer te breed<_<. bij mij komt de naaf nog ongeveer een 5tal cm binnenkant van de band.

Mijn D60 naaf is net zo groot as de sterling naaf.

Ik heb een set H2 velgen liggen waar ik nieuwe centers in zet, zodanig dat de naaf niet buiten de velg komt

IMG_2996.JPG

IMG_3001.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Weer wat onderdelen binnen, een rod end 1.25" voor de achter "upper" bevestiging.

IMG_3597.JPG

IMG_3597.JPG

En de brackets voor de achter remklauwen.

IMG_3722.JPG

IMG_3725.JPG

IMG_3726.JPG

Met de klauwen.

IMG_3727.JPG

IMG_3728.JPG

IMG_3729.JPG

Wordt erg krap als de H1 velgen "ge-recentered" zijn

IMG_3730.JPG

bewerkt door Ogdak
Typo: H2 moet zijn H1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer wat onderdelen binnen, een rod end 1.25" voor de achter "upper" bevestiging.

IMG_3597.JPG

IMG_3597.JPG

En de brackets voor de achter remklauwen.

IMG_3722.JPG

IMG_3725.JPG

IMG_3726.JPG

Met de klauwen.

IMG_3727.JPG

IMG_3728.JPG

IMG_3729.JPG

Wordt erg krap als de H2 velgen "ge-recentered" zijn

IMG_3730.JPG

het spijtige aan die rod ends is , dat ze duur zijn en ieder jaar allemaal versleten zijn

Ze zijn gemaakt volgens mij om te rock crawlen en niet om zoals hier in de vettige blubber te zitten

Ik had de mijn na tweemaal te vervangen terug door bushings vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar mogelijk gebruik deze, http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=2629

Deze johny joint flexen net zo goed als heims, gaan langer mee en zijn heel goedkoop en vrij gemakkelijk te reviseren. Zijn alle joints onder mijn kleine Jeepie en die gaan al jaren mee. Ik denk dat een revisie setje 14 dollar is.

En omdat je ze doorsmeren kan zouden ze het water en de prut er beter uit kunnen houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar mogelijk gebruik deze, http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=2629

Deze johny joint flexen net zo goed als heims, gaan langer mee en zijn heel goedkoop en vrij gemakkelijk te reviseren. Zijn alle joints onder mijn kleine Jeepie en die gaan al jaren mee. Ik denk dat een revisie setje 14 dollar is.

En omdat je ze doorsmeren kan zouden ze het water en de prut er beter uit kunnen houden

inderdaad, deze zijn stukken beter:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een kameraad van mij heeft voor zijn a frame aan de askant een soort stuurgewricht genomen uit de landbouw industrie, bij ons noemen ze dat een stuurchap van een zware tractor, smeerbaar en heavy duty, en niet te duur

vind niet direkt een linkje maar je vind ze bij onderdelen landbouwvoertuigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een trilink zou een JJ ook goed zijn en als het niet lang genoeg mee gaat jun je er altijd nog een Heim in zetten maak je alleen de misalingment spacers wat breder. Mijn kleine Jeepie heeft een rear trilink en ik wil de frame side bushings verbangen dooe JJ's is volgens mij een betere oplossing dan gewone Urethane bushings. Een vriend van mij had een TJ waar de trilik en lower link had alleen 9/16 heims en dan werkte prima en hij is een abusive driver.

JJ's zijn behoorlijk sterk, goedkoop en reviseerbaar en hebben net zoveel travel of meer dan een heim joint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een stuurchap, die doet toch niets anders dan zijdelings belast worden:(

Ja want daar is is ook voor, alleen vallen de zijdelingse krachten wel mee.

Recht uit rijdend lage belasting, bij inzetten van een bocht hogere belasting.

Stel nou dat je je wiel net naast een boom zet, dan aan je stuur draait om de boom weg te drukken,

dan wordt de "stuurchap" pas zwaar belast.

Dat is precies wat er gebeurt in een a-frame op het scharnier punt aan de as kant.

Niet of nauwelijks op de weg natuurlijk, maar ja daar bouw ik die auto niet voor:blush:.

Heb nog een plaatje gevonden van wat ik denk dat jij bedoelt, misschien werkt het in lichte uitvoeringen,

maar vindt het geen aanrader voor een 2 ton's min of meer extreme jeep.

post-139-12873036612156_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Otto,

toen ik m'n Jeepje 8 jaar geleden bouwde kende ik nog geen JJ's ed maar alleen maar die landbouw dingen die al speling hebben als je ze nieuw koopt. geen optie dus.

Op een LR zit al jaren een kogel midden achter; dat leek me wel wat en dus heb ik een Stuurkogel gepakt van een Daf Truck. Na 8 jaar nog absoluut spelingvrij ,nooit omkijken naar gehad. Wat mij betreft een aanrader in ons modderlandje!

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...