Kameel Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Een mal voor een band.. hoe kom je erop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 ik zie dat de achteras een DRW is. ga je dan de vooras inkorten? mijn jeep met SRW assen (69") is met 38x13 banden op 8j velgen wel 2.10m breed. ik ga eerst zo rijden met deze breedte maar als ik merk dat hij toch te breed is ga ik de assen wel inkorten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Een mal voor een band.. hoe kom je erop. Tja, keek met een schuin oog in m'n houthok, dacht verrek daar ligt een band:B. ik zie dat de achteras een DRW is. ga je dan de vooras inkorten?mijn jeep met SRW assen (69") is met 38x13 banden op 8j velgen wel 2.10m breed. Heb de F350 gezien waar het setje onder vandaan is gekomen, dat was een SRW. Kan natuurlijk een hoop mee gebeurdt zijn in de loop der jaren. Het verschil in spoor breedte is 8 cm, zou dus zomaar kunnen dat het origineel een DRW is geweest. Stond wel op verschillende velgen, voor 8j en achter 10j. Backspace is wel gelijk. Plan is inderdaad om de vooras in te korten. Met de huidige "pas" configuratie kom ik nu achter met een geplande 14" brede band op 2.04m buitenkant/buitenkant band. De vooras is nu op buitenkant/buitenkant remschijf 69" De achteras is nu op buitenkant/buitenkant naaf 65" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 is dus ongeveer even breed als bij mij (vooraan 69" en achteraan 67") het probleem met die dana 60 voorassen is dat de vrijloopnaaf zo groot is. als je met een velg rijd met grote offset komt de naaf dus helemaal buitenkant de band. maar als je dan met velgen rijdt met kleine offset word hij weer te breed<_<. bij mij komt de naaf nog ongeveer een 5tal cm binnenkant van de band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 het probleem met die dana 60 voorassen is dat de vrijloopnaaf zo groot is. als je met een velg rijd met grote offset komt de naaf dus helemaal buitenkant de band. maar als je dan met velgen rijdt met kleine offset word hij weer te breed<_<. bij mij komt de naaf nog ongeveer een 5tal cm binnenkant van de band. Mijn D60 naaf is net zo groot as de sterling naaf. Ik heb een set H2 velgen liggen waar ik nieuwe centers in zet, zodanig dat de naaf niet buiten de velg komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 Wat onderdelen verzameld om de remtrommels achter te vervangen voor remschijven. Schijven komen van een '96 E350, zijn ruim 30 cm in diameter. Past perfect op '85 sterling 10.25 as. Voor remklauw van een GM '73-'87 3/4 Ton 4x4. Brackets voor montage zijn onderweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst July 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 Ziet er heel mooi uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 Ziet er heel mooi uit! Thanks, Maar zat zelf meer te denken aan robuust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst July 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 mooi en robuust;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2010 ik heb voor mijn schijfremmen de schijven van een dana 60 genomen. net als de brackets en remklauwen. kortom ik heb voor en achteraan dezelfde remmen:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 (bewerkt) Weer wat onderdelen binnen, een rod end 1.25" voor de achter "upper" bevestiging. En de brackets voor de achter remklauwen. Met de klauwen. Wordt erg krap als de H1 velgen "ge-recentered" zijn March 20, 2011 bewerkt door Ogdak Typo: H2 moet zijn H1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2010 Otto, als het lang duurt om die grote heims van Ballistic binnen te krijgen probeer dit bedrijf maar eens. www.rodendsupply.com. Die hebben de meeste heims en misalignment spacers in stock. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Bedankt voor de link, maar nu ik zo'n ding heb ga ik toch maar eens "hier" lokaal kijken. Moet in nederland toch ook aan te komen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Weer wat onderdelen binnen, een rod end 1.25" voor de achter "upper" bevestiging. En de brackets voor de achter remklauwen. Met de klauwen. Wordt erg krap als de H2 velgen "ge-recentered" zijn het spijtige aan die rod ends is , dat ze duur zijn en ieder jaar allemaal versleten zijn Ze zijn gemaakt volgens mij om te rock crawlen en niet om zoals hier in de vettige blubber te zitten Ik had de mijn na tweemaal te vervangen terug door bushings vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Ja, iets in die strekking zeiden ze ook al op Mallcrawlin. Misschien dat dit http://www.sealsit.com/rodendboots.asp de levensduur wat kan verlengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Waar mogelijk gebruik deze, http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=2629 Deze johny joint flexen net zo goed als heims, gaan langer mee en zijn heel goedkoop en vrij gemakkelijk te reviseren. Zijn alle joints onder mijn kleine Jeepie en die gaan al jaren mee. Ik denk dat een revisie setje 14 dollar is. En omdat je ze doorsmeren kan zouden ze het water en de prut er beter uit kunnen houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Waar mogelijk gebruik deze, http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=2629Deze johny joint flexen net zo goed als heims, gaan langer mee en zijn heel goedkoop en vrij gemakkelijk te reviseren. Zijn alle joints onder mijn kleine Jeepie en die gaan al jaren mee. Ik denk dat een revisie setje 14 dollar is. En omdat je ze doorsmeren kan zouden ze het water en de prut er beter uit kunnen houden inderdaad, deze zijn stukken beter:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Waar mogelijk gebruik deze, http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=2629 Die heb ik nu in gebruik en ga ik ook hergebruiken voor de "lowers". Vraag me echter af of 1 zo'n JJ voldoet bij gebruik in een A-frame aan de as kant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 een kameraad van mij heeft voor zijn a frame aan de askant een soort stuurgewricht genomen uit de landbouw industrie, bij ons noemen ze dat een stuurchap van een zware tractor, smeerbaar en heavy duty, en niet te duur vind niet direkt een linkje maar je vind ze bij onderdelen landbouwvoertuigen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Heb dat soort constructies wel eens gezien, maar begin er niet aan:no:. Bij een a-frame krijg je grote zijdelingse krachten, heb daar dus liever een joint die die zijdelingse krachten op kan vangen en ook nog eens aan beide zijden zit opgesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst August 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 is dan iets dat nog beter zijdelingse krachten opvangt dan een stuurchap, die doet toch niets anders dan zijdelings belast worden, of zie ik dat fout:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Voor een trilink zou een JJ ook goed zijn en als het niet lang genoeg mee gaat jun je er altijd nog een Heim in zetten maak je alleen de misalingment spacers wat breder. Mijn kleine Jeepie heeft een rear trilink en ik wil de frame side bushings verbangen dooe JJ's is volgens mij een betere oplossing dan gewone Urethane bushings. Een vriend van mij had een TJ waar de trilik en lower link had alleen 9/16 heims en dan werkte prima en hij is een abusive driver. JJ's zijn behoorlijk sterk, goedkoop en reviseerbaar en hebben net zoveel travel of meer dan een heim joint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 een stuurchap, die doet toch niets anders dan zijdelings belast worden:( Ja want daar is is ook voor, alleen vallen de zijdelingse krachten wel mee. Recht uit rijdend lage belasting, bij inzetten van een bocht hogere belasting. Stel nou dat je je wiel net naast een boom zet, dan aan je stuur draait om de boom weg te drukken, dan wordt de "stuurchap" pas zwaar belast. Dat is precies wat er gebeurt in een a-frame op het scharnier punt aan de as kant. Niet of nauwelijks op de weg natuurlijk, maar ja daar bouw ik die auto niet voor:blush:. Heb nog een plaatje gevonden van wat ik denk dat jij bedoelt, misschien werkt het in lichte uitvoeringen, maar vindt het geen aanrader voor een 2 ton's min of meer extreme jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2010 He Otto, toen ik m'n Jeepje 8 jaar geleden bouwde kende ik nog geen JJ's ed maar alleen maar die landbouw dingen die al speling hebben als je ze nieuw koopt. geen optie dus. Op een LR zit al jaren een kogel midden achter; dat leek me wel wat en dus heb ik een Stuurkogel gepakt van een Daf Truck. Na 8 jaar nog absoluut spelingvrij ,nooit omkijken naar gehad. Wat mij betreft een aanrader in ons modderlandje! siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2010 Stuurkogel gepakt van een Daf Truck. He Siert, Over wat voor afmetingen hebben we het dan, gewoon om een idee te krijgen. diameter van de aansluiting aan je frame en diameter van het fuseelichaam. En hoeveel graden kanteling kun je dan ongeveer aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.