Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Voor een extra verband wil ik het diff. deksel aan de truss monteren.

Gelijk een mogelijkheid om een "bulletproof" diff. deksel te maken.

Had nog een plaatje 10 mm staan, de contouren.

IMG_2971.JPG

Gaatje 2mm boren en dan de plasma, blijft een fantastisch ding.

IMG_2972.JPG

IMG_2973.JPG

Bijna rond.

IMG_2974.JPG

rond.

IMG_2975.JPG

4 gaten 9mm geboord voor nu, heb maar 4 passende langere bouten.

IMG_2976.JPG

Op z'n plek.

IMG_2977.JPG

Truss erbij.

IMG_2978.JPG

IMG_2979.JPG

Achterkant.

IMG_2981.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de "binnenzijde" van de truss, die erg krap op het diff. huis staat

toch fatsoenlijk te kunnen lassen, het volgende bedacht.

Uit een dikwandige buis wat stripjes geslepen en op de asbuizen gehecht.

IMG_2982.JPG

IMG_2983.JPG

Vervolgens de "binnenzijde" van de truss aangepast.

IMG_2984.JPG

Voorlopig resultaat.

IMG_2985.JPG

IMG_2986.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nog wat aan van alles en nog wat gedaan.

Te beginnen met het 10.25 diff cover welke tevens aan de truss zal worden gemonteerd.

IMG_2987.JPG

De onderkant van de truss verder afgewerkt.

IMG_2988.JPG

IMG_2989.JPG

IMG_2990.JPG

Wordt toch ook een keer tijd om de bead_locks af te maken.

Dus met de banden en velgen naar de lokale banden specialst.

Moest toch wel even een paar keer uitleggen dat ik de banden maar half gemonteerd wou hebben.

Toen naar de ijzerwaren zaak voor een paar honderd bouten, moeren en div. ringen.

Het eerste eindresultaat.

IMG_2992.JPG

IMG_2993.JPG

Opgepompt tot 1.5 bar, ben beniewd of ie dat vast hout,

anders het spul weer los en vloeibare pakking ertussen.

IMG_2998.JPG

IMG_3000.JPG

Deze band/velg combinatie zal eerdaags in "Te Koop" verschijnen.

De steek van de velgen is 5 * 5.5" terwijl de steek van de assen

die uiteindelijk onder de Zj gaan komen 8 * 6.5" is.

Voor die assen heb ik recentelijk een setje nageoeg nieuwe H1 12 bouts deelbare velgen gevonden.

Deze velgen zijn 8.25" breed en hebben een giga backspace van 7".

Moeten dus nog een beetje verbouwd worden met o.a. Rock-Rings,

een ring helemaal buitenop ter bescherming van de 12 studs waarmee de velghelften bij elkaar worden gehouden.

een nieuwe "ziel" de backspace moet dusdanig worden dat de hubs net niet uitsteken.

En tot slot dubbele interne bead_locks, in de vorm van pvc or pe buis.

IMG_2996.JPG

IMG_3001.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorop gesteld dat ik er geen ervaring mee heb maar is je afstandsring niet gewoon te breed zodat hij niet hard genoeg klemt??

Als je dat op zou lossen met vloeibare pakking denk ik dat je na het eerste ritje weer net zo ver bent als nu, de band zal dan door het buigen en wringen de pakking ook weer los trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is je afstandsring niet gewoon te breed zodat hij niet hard genoeg klemt??

Hee Theo,

Ben geneigd te denken dat je "te dik" bedoelt.

De afstandsring is dunner dan de bead van de band,

de flens komt nog steeds iets naar binnen.

Heb de bout/moer verbindingen op 70N/mtr. staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaande foto toont wat ik bedoel met

"de flens komt nog steeds iets naar binnen"

Weliswaar een foto uit een eerder stadium maar datzelfde effect treed nog steeds op, waaruit ik opmaak dat er genoeg druk op de band wordt uitgeoefend.

De binnenkant van de band is geribbeld.

IMG_2781.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu 24 uur later, 't plaatje zegt genoeg.

Spul maar weer los en vloeibare pakking ertussen.

IMG_3003.JPG

een mogelijkheid zou kunnen zijn van die strips (plugs)waarmee ook een gat in het loopvlak word gerepareerd ertussen doen.

een andere simpelere oplossing is een binnenband, omdat je band toch niet echt meer verschuift door de beads

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otto de meest simple oplossing is meer crunch of the tire bead in andere woorden de vul ring is the dik. Het is normaal voor de klem ring to cone

Vloeibare pakking werkt niet erg goed heb zelf wisselend succes met rtv and tire slime gehad. De beste oplossing is meer pinch on the tire bead

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga inderdaad de vulringen dunner maken, lekkage moet daar haast mee te maken hebben gezien het feit dat de bout moer verbindingen op 70N/mtr. staan. Als ik her en der de DIY bead_lock verhalen lees wordt er gemiddeld gezein veel minder torque op gezet.

Dat in combinatie met de siliconen slang is mogenlijk de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk er wel aan dat bij een lage banden spanning de bead van de band werkt/ wat beweegt. Dus zou best mogelijk zijn dat the siliconen sslang zich er uit werkt. Voor mij was het beste resultaat rtv en tire slime. Met een ander merk banden zou het ook beter kunnen gaan. Had geen problemen met Maxis en Cooper banden, de Goodyear MTR's lekten als een zeef, hebben een dunnere hiel dan andere banden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...