Spring naar bijdragen

Even voorstellen plus waterlekkage airco opgelost


speurder
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter, woonachtig in de omgeving van Leiden. Sinds juni 2018 hebben mijn vrouw en ik een Grand Cherokee 5.2 uit 1997. Ik wilde al lang weer een V8 met automaat, houd van de hoekige oudere modellen, wil ook op de snelweg lekker kunnen toeren en verken graag onverharde paden. Logische keuze dus 😊 Daarnaast heeft deze auto handzame maten, vind ik. Niet te lang / breed / hoog voor parkeerplekken en -garages.

Twee maanden geleden hadden we een water probleem in de auto (dat we hebben opgelost, zie hierna als je daar interesse in hebt). Ik pakte wat uit de bergruimte onder de rechterzitting van de achterbank. Alles bleek daar drijfnat te zijn. Ook de vloerbedekking RA en onder de rechtervoorstoel was doorweekt. Daarna bleek er ook RV onder de – van boven droge – vloerbedekking een laagje water van 1 cm te staan…
Eerst gezocht of het water van buitenaf kwam (regen, plassen). Toen op dit forum gezocht. Zo kwam ik de airco afvoer op het spoor als waarschijnlijke boosdoener (dank aan degenen die hierover hebben gepost). Vol verwachting heb ik daar een gaatje in geboord. Tot mijn grote teleurstelling kwam er echter vrijwel geen water uit en was er al helemaal niets van een verstopping te zien (zoals ik wel op filmpjes had gezien) of te merken (stuk ijzerdraad van zo’n 50 cm lang verdween zonder enige weerstand door het schutbord). Als ik ging rijden, kwam er trouwens  wel water uit het geboorde gaatje.
Toen maar weer verder gezocht op internet waar ik via een Amerikaans Jeepforum de oorzaak vond. Tussen de plastic afvoer van het airco condenswater (bovenaan bij de ruimte voor de voeten van de voorpassagier) en het schutbord zit een schuimrubber afdichting die water kan gaan doorlaten. Daaromheen heb ik siliconenkit (voor sanitair) gesmeerd. Ik heb witte gebruikt omdat ik zo op de donkere voor- en achtergrond goed kon zien of ik voldoende kit had aangebracht. Het geboorde gaatje had ik aanvankelijk met Duct tape afgeplakt, maar dat hield net niet. Vervolgens heb ik gezocht naar iets dat als afdichting kon fungeren en heb dat afgekit. Zie foto. Sindsdien blijft het eindelijk droog. Heeeeel fijn.

P1100285 (Large).JPG

20190902_154319 (Large).jpg

P1100268 (Large).JPG

20190908_134019 (Large).jpg

P1100782 (Large).JPG

20191111_111618 (Large).jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...