Spring naar bijdragen

Compass of Patriot?


Recommended Posts

Jeep compass of Jeep Patriot?

 

Goede dag, ik ben nieuw op dit forum en heb wat advies nodig.

Ik wil al jaren een Jeep kopen vraag niet waarom is een gevoel, de 13 in dozijn auto’s is niet aan mij besteed zeg maar, maar heb ik wel altijd moeten rijden vanwege lease contracten.

Nu na een nieuwe baan waar ik mijn auto zelf weer kan uitzoeken ga ik eindelijk een Jeep kopen.

Geen nieuwe ik wil een tweede hands en mijn keus is dus gevallen op een patriot of compass bouwjaar tussen 2008 en 2011 benzine met onder de 180.000 op de teller. Liefst een automaat motor weet ik eigenlijk niet.

 

Ik zal hem veel gebruiken woon\werk en voor de fun, gemiddeld 25 a 30 duizend km per jaar.

 

Mijn vraag aan jullie, waar moet ik op letten? Wat zijn de jaarlijkse kosten, welke is er (als je dat kan uitspreken) beter, uit Duitsland importen een goed plan? En uiteraard andere tips zijn zeker welkom.

 

Alsvast vriendelijk bedankt voor jullie reactie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Robende,

Patriot of Compas dat maakt niet veel uit hebben bijde de zelfde motoren .

Maar zoals je zegt dat je tussen de 25 en 30 km rijdt zo ik gaan voor een auto van rond de 100000km 

Want als hij al 1800000 gelopen heeft kun je er nog maar een paar jaar hopelijk kosteloos rijden.

mijn advies neem er een met zo weinig mogelijk km op de teller .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wat je zegt das altijd het risico natuurlijk! Eerst maar is een vinden das nog niet zo makkelijk haha heb ook het liefst een automaat zijn er niet veel van te koop mijn voorkeur zeker als het verder niet uitmaakt gaat naar de patriot ben wel erg benieuwd naar rijders ervaringen ik ben zelf bíjna 2 meter maar dat moet voor deze auto geen probleem zijn in tegenstelling tot vele andere merken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel Patriot als Compass is niet het beste dat Jeep ooit gebouwd heeft. Feitelijk zijn het leukere versies van de Dodge Caliber.

De 2.4 benzine motor is een samenwerking met Mitsubishi en Hyundai. Best wel een betrouwbare motor. De 2.0 diesel is van VAG.

De onderstellen van de P en C zijn zwak. Veel kraken en piepen en snel slijtende onderdelen.

De automaat is een CVT (veel toeren, weinig snelheid).

Het interieur werd in 2009 opgewaardeerd en vanaf dat bouwjaar zou ik dus zoeken.

De prijzen blijven vreemd genoeg vrij stevig.

In 2014 betaalde ik voor een 4 jaar oude Patriot met 50K op de teller € 13.000,-. Heel veel goedkoper zijn ze niet geworden.

Overigens kreeg ik er in 2016 maar € 8.500 voor terug (wel met een defecte ABS pomp).

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je reactie. valt me wel tegen dat het onderstel niet al te stevig is je zou juist verwachten dat dit in orde moet zijn.

ik had idd wel gelezen dat de automaat niet al te best was, nu ga ik zeker niet hem als sport auto gebruiken (heb nu ook een 1,5 diesel die zeker neit de snelste is) maar goed hij moet wel wegkomen.

het vreemde is dat ik juist het interieur van voor de update wel mooi vind, voor mij hoeft al die poespas niet behalve dan dat ik er zelf een navi met radio in zou zetten hoe ree de patriot verder en de zitpositie was dat goed voor je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cherokee vind ik op zich wel mooi maar vind de andere twee gewoon mooier haha, beetje vreemd misschien zelfde als dat ik oude interieur mooier vind dan het nieuwe misschien komt dat ook door de auto's die in nu gereden heb.

compass vind ik het oude model (ronde lampen) ook weer mooier dan de nieuwe gril. patriot is gewoon mooi! jammer dat ze niet veel te vinden zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...