Spring naar bijdragen

Standkachel


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Nee heb Ik al gedaan bij mij cj7 en ook bij mij wrangler yj

Nu ben ik weer een nieuwe wrangler yj aan het opbouwen en daar gaat er ook weer 1 in webasto airtop 2000 24 volt diesel 

Heb nog div kachels liggen met onderdelen ook water verwarming 12 volt uit sprinter en vito 

Kan je gelijk motor op temperatuur brengen dus misschien verander ik nog met inbouwen doe ik pas als laatst 

Tankje van 5a 10 liter is zat doe je heel lang mee 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig nog een handzender liggen voor een T90 afstandbediening van een webasto Thermo top E? 

Ik heb een gebruikte set gekocht, maar de handzender ontbreekt. Ben de set aan het inbouwen, maar afstandbediening zou wel fijn zijn. Ik ga het nuproberen met een Alie bediening, maar had liever de orginele zender 😗.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Problemen met de Webasto Thermo top E standkachel.
Op de werkbank werkte hij prima: bak water wordt snel behoorlijk warm. In de auto wordt het water slechts lauw en stop de kachel na een minuut of 10. 
Diverse malen gereset; spanning er 24 uur af gehad; benzinetoevoer ontlucht en aanvoer gecontroleerd; water rondpompen doet hij; extra aardkabel getrokken naar het apparaat; aansluitingen schoongemaakt. Nu weet ik het niet meer. Iemand raad?

 

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft het bedieningspaneel foutcodes?

Ik heb een Webasto S2000 en daar gaat een groen lampje een aantal keren knipperen op de bedieningsknop. De ‘morse’ code staat voor een bepaald defect.

Mijn ervaring is dat de Webasto’s erg kritisch zijn op de juiste spanning. Toen mijn kachel na installatie niet wilde branden na het opstarten heb ik stroomkabels voor dikkere exemplaren had vervangen. Dat bleek de oplossing te zijn.

Mocht je er niet uitkomen, bepaalde types zijn door een Webasto onderhoudsbedrijf uit te lezen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Dieseltank said:

Heb geen uitlezing; ik zal de kabels inspecteren. De standaard kabelboom hebik ingekort, misschien zit daar wat niet goed.

Dat kan zomaar.....

Bij de Airtop zit er een weerstand ergens in de kabel ook, als je die met inkorten weg knipt krijg je ook storingen. 

Don't ask me how I know....  :blush:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabel is gewoon in tekorten Let wel op juiste spanning bij spanning val onder 12 volt regelen i terug en stopt hij met branden duurt ongeveer 10 min en gaat uit 

Op werkbank getest denk met accu onderlading en in auto niet 

Probeer in  auto accu onder spanning zetten met ladder en dan proberen zo dat hij altijd 13 volt heeft zijn erg gevoelig voor onder spanning bij opstarten 

Circulatie moet ook goed  zijn anders regelt die ook terug zender zit in branderhuis 

ik heb extra pompje wat er bij zit ook geplaatst tussen kachel slang en niet via thermostaat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond de benzineleiding van de pomp naar de standkachel vervangen en ontlucht. Van 4 naar 3 mm binnendiameter. Dat lijkt te werken. Kon het niet helemaal goed testen omdat de motor niet koud was. In ieder geval warmde de kachel het koelwater op, want na enige tijd ging de kachelventilator van de auto draaien.

morgenochtend met koude motor proberen.

bedankt voor alle raadgevingen!

 

groet, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, ik heb een apart brandstoftankje. Benzine loopt op zwaartekracht door een 4 mm leiding naar de pomp.Ik had een 4 mm leiding van de pomp naar de standkachel. Heb de leiding verkleind naar 3 mm. Kleiner past niet op de aansluitingen van pomp en kachel.

Heb het project even aan de kant geschoven, want ik kom even niet verder. Tijd voor nadenken. Ben ondertussen een cruisecontrol aan het inbouwen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...