Spring naar bijdragen

massaschackelaar monteren


Recommended Posts

Nick,

Ja je moet een massaschakelaar tussen de lier en je accu monteren, dit is niet direct tegen het leegtrekken, anders heb je een slechte lier. Maar als beveiliging als je lier op hol zou slaan. Bij https://www.genius-electrics.nl/product-categorie/accu-batterij-materialen/installatie-materiaal-accu/hoofdstroomschakelaar/ Hebben ze diverse soorten massa schakelaars. Vraag hun anders wat voor een je nodig hebt, ze geven goed advies.

Waterdichte connector kom je inderdaad al snel uit op of Superseals of DT connectors, persoonlijk vind ik Superseal connectors het fijnste werken.

LED koplampen zou ik voor J.W. Speaker gaan, ze zijn niet bepaald goedkoop, maar het is echt top spul, rij er nu al ruim 4 jaar mee rond, voor mij nooit geen andere meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben geen voorstander van het gebruik van eenvoudige hoofdstroomschakelaars  of massa schakelaars!

Als zo een schakelaar niet stof en waterdicht is, is een zandkorrel al voldoende om een storing te veroorzaken. Goede lieren hebben geseald relais waardoor er geen spanning op de lier staat als hij niet gebruikt wordt.

Normaal gesproken loopt er ook altijd een dikke stroomdraad naar het relais van je startmotor en een naar je dynamo. Als je je accu snel en echt veilig wilt loskoppelen bij een storing, dan is een speciale accu snelklem de enige goedkope echt zekere oplossing.

Mocht je toch een massaklem willen gebruiken, plaats hem dan op een schone en droge plek in het interieur en koop een goede bij oom Hella en niet een bij tante Ali. 

Succes, Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...