Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

na bijna drie jaar met veel plezier in mijn Jeep Liberty (2002) te hebben gereden en voor veel geld allerlei onderdelen te hebben vervangen is vorige week de motor in de soep gelopen. Na het starten klonk het alsof er iemand met hamers op de motor aan het slaan was. Dit in combinatie met de hoeveelheid blauwe rook die er achter uit kwam doet me vermoeden dat er ergens iets is afgebroken, zuigerstang, of een complete cilinder aan stukken of zo.

Ik heb geen idee, maar ik durf hem ook niet meer te starten. Vragen die bij me opkomen zijn:

* Wat raden jullie aan om in zo'n geval te doen?
* Is er een partij die goed is in het nakijken, repareren of reviseren indien nodig?
* Is het nog rendabel om de motor te vervangen door een gereviseerd exemplaar of uit een sloop auto?

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven want ik zou het ontzettend zonde vinden om mijn grote vriend weg te moeten doen.😢 Alvast bedankt!

Groetjes Monique

Edited by Sequoyah
Foutje in de tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf zou ik pas beslissen over het lot van de auto wanneer ik een behoorlijke diagnose zou hebben.

Dat betekent dat de auto naar een garage moet die de motor minimaal zover uit elkaar kan halen dat de oorzaak van het falen te achterhalen is en dat de aangerichtte schade bepaald kan worden. Dat geeft jou ook tijd om te onderzoeken wat reviseren/vervangen zou gaan kosten. Pas dan kun je volgens mij een gefundeerd plan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dito!

Op z'n minst de olie pan en kleppen deksels eraf en eventueel een compressie test.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk wel ff naar de prijs tevens als je hem bij een garage neerzet. Diagnose stellen kan je 150 euro kosten maar kan ook zomaar 500 euro kosten. De ene garage rekent wat meer als de ander.

Zoek eerst naar de problemen en kijk dan wat er mogelijk is. ( Een revisie met uitbouwen en inbouwen motor kost zomaar meer als de jeep waard is )

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Arjanw said:

Wat voor motor ligt er eigenlijk in?

In een eerdere topic heeft ze het over een 3.7 V6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om een 3.7 V6. Conclusie voor nu is dat mijn garage eerst een diagnose gaat stellen zodat we weten waar we echt over praten. Is het iets kleins wat te repareren valt of praten we echt over een motor revisie? Ik zal de conclusie (en eventuele foto's) hier delen om te kijken of jullie je daarin kunnen vinden en eventueel nog advies hebben.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...