Spring naar bijdragen

aftermarket bumper wrangler JK


ARS
 Share

Recommended Posts

Ik heb er 1,5 jaar over gedaan om er achter te komen wat ik mooi vind. Er is zo veel keus. Je kan kiezen om hem aan te laten sluiten op de fender flares of voor wat extra pit juist niet. Uiteindelijk heb ik voor het niet aansluiten gekozen met lier. Ik heb ook meteen een bijpassende skidplate gekocht. Het past allemaal mooi bij elkaar en beschermt ook goed.

jeep_roel.jpg

11548.02_installed_grande.jpg?v=15296084

bewerkt door Wijnand 3.8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 4 months later...
Op 15/1/2020 om 1:45 PM zei MaxJeep:

Warn voor & achterbumper op onze Jeep, niet het lichtste type maar wel robust!

IMG_3597.jpeg

IMG_3656.jpeg

Ik ben zelf op zoek naar nieuwe velgen en kon mij herinneren dat jij de XHD van Rugged Ridge hebt. Mag ik vragen welke velgmaat en welke bandenmaat je erop hebt zitten? Steken ze uit aan de zijkant?

bewerkt door -AJ-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi ARS,

Ben benieuwd of je inmiddels al een andere voorbumper hebt gekocht? Je eerste bericht is alweer van oktober. 😉
Je zou ook eens naar Aluminium bumpers kunnen kijken. Zijn een stukje lichter. (maar die zie je nog weinig in NL, ken nog niemand ermee)

Pasvorm v/d bumpers is meestal wel oké. De lak v/d meeste bumpers gaat wel vaak snel roesten in ons klimaat.
Tegenwoordig zijn er veel merken en uitvoeringen te krijgen, dat was 10 jaar geleden wel iets minder...

Ikzelf heb voor en achter stalen Mopar offroad bumpers, plus hun wieldrager en front skidplate. Welke ik in 2015 opnieuw heb laten stralen, verzinken en coaten...
Ben er zelf wel happy mee. Mijn voorkeur gaat uit naar de klassieke brede en 'open' bumpers. (zie foto, maar mijne bumper ken je al)

Je ziet tegenwoordig ook smallere Stubby bumpers en aansluitende bumpers, zoals ARB, AEV en de nieuwe van Warn.
Mocht je ook een lier willen, daar zit qua montage ook verschil in. Als hij in de bumper valt, heeft dit geen nadelige gevolgen qua koeling v/d motor.

Succes en groet Roo  😎

IMG_5840 XXS.jpg

IMG_20190721_134025 XXS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig gisteren een RR XHD bumper gemonteerd met high clearance ends, de hoop staat nog in bestelling. en een nieuwe nummerplaat, als hij volledig is zal ik een foto plaatsen. Afgelopen maanden bezig geweest aan het bouwen van een kapschuur en diverse andere klussen, dus de bumper zakte wat naar de onderkant van het wensenlijstje 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mooi! Dat ziet er gaaf uit. Ik ben uiteindelijk voor een andere aftermarkt bumper gegaan. Ik heb ook de XHD van Rugged Ridge besteld (8,5x17) alleen die zijn nog onderweg. Hopen dat ze er bij het JCN weekend er zijn!

Ik ben van plan om dan de 285/70 R17 erop te doen. Ik heb er nu een levelling kit erop zitten, dus hij is ca 1,5 a 2 inch hoger dan standaard.  

 

2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Voor de achterkant ook een bumper besteld, na enig zoek en denkwerk bij Rocks 4x4 uitgekomen. Bumper is nu onderweg vanuit Italië. Vond bij deze bumper de plaatsing voor mistachterlicht en nummerplaat een mooie oplossing. Zodra geleverd en gemonteerd zal ik wat foto's plaatsen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bumper geplaatst, Zelfs met mee geleverde adopter plaat paste het reserve wiel niet. Hiervoor een andere adopter besteld. Toen paste wel de band, maar was het derde remlicht niet meer zichtbaar. 
Hierop een derde remlicht in de hardtop geplaatst;

 

IMG_2112.jpg

IMG_2101.jpg

IMG_2104.jpg

IMG_2103.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er strak uit ARS. 
Wel apart dat een standaard reservewielhouder niet passend is met deze bumper. 
Ikzelf heb mijn reservewiel ook verhoogd, maar dit vanwege een betere toegankelijkheid van de trekhaak icm 35ers.
Remlicht is vaker een 'dingetje'... Dit is voor jou een goede oplossing.

Groet Roo 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...