Spring naar bijdragen

LPG installatie valt in storing.


Arjanw
 Share

Recommended Posts

De LPG installatie valt in storing en de XJ laat foutcode P0201 t/m P0206 zien. Oranje check engine light gaat branden. Ik had eerder al P0201 als foutcode. Vandaag nieuwe injectoren en de kapotte connectoren op de injectoren vervangen. Ook zag ik dat de kernen van de temperatuursensor voor de LPG verdamper bloot lagen. Deze heb ik geïsoleerd en weer gemonteerd. Ik heb een filmpje gemaakt zodat jullie kunnen zien wat er gebeurt... De tik van het inschakelen van de LPG installatie is duidelijk te horen. Na het overschakelen op LPG zie je duidelijk dat de camera begint te schudden. Dit wordt veroorzaakt door het schudden van de motor.

Het uitlezen van de OBD2 scanner laat het volgende zien.

347412243_Screenshot_20191012-153826_Torque_(Lite)1.thumb.jpg.00e5799a05757193a7bb24469960182e.jpg

Aanstaande maandag even naar de LPG specialist maar misschien hebben jullie een idee? Kan een defecte temperatuurschakelaar dit veroorzaken?

bewerkt door Arjanw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk merk is dat LPG systeem?

Ik zou zeggen dat het kastje wat de injectoren aanstuurt stuk is. Aan de LPG computer zit er nog een kastje (bij een v8 2 kastjes), dit kastje zorgt ervoor dat de PCM denkt dat alles in orde is terwijl de auto op LPG loopt, oa om fouten te voorkomen. Deze kastjes gaan regelmatig stuk en zijn los te vervangen. Nieuwere types met een stekker, oudere types moet je solderen naar nieuwe bedrading en dan heb je voor de keren dat ze daarna stuk gaan wel een stekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Masis:

Welk merk is dat LPG systeem?

Ik zou zeggen dat het kastje wat de injectoren aanstuurt stuk is. Aan de LPG computer zit er nog een kastje (bij een v8 2 kastjes), dit kastje zorgt ervoor dat de PCM denkt dat alles in orde is terwijl de auto op LPG loopt, oa om fouten te voorkomen. Deze kastjes gaan regelmatig stuk en zijn los te vervangen. Nieuwere types met een stekker, oudere types moet je solderen naar nieuwe bedrading en dan heb je voor de keren dat ze daarna stuk gaan wel een stekker.

Bedankt! Het betreft een Vogel systeem met Landi Renzo verdamper. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vergelijkbare symptomen meerdere keren gehad met mijn vorige 5.9. Ook met een Vogel Gas systeem. Daar was het steeds opgelost na het plaatsen van een nieuwe koelwatertemperatuursensor.

Geen idee waar je woont, maar ik ben toen goed geholpen door de LPG-specialisten van https://www.nieuwenhuijsen.nl/ in Houten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vette73:

Ik heb vergelijkbare symptomen meerdere keren gehad met mijn vorige 5.9. Ook met een Vogel Gas systeem. Daar was het steeds opgelost na het plaatsen van een nieuwe koelwatertemperatuursensor.

Geen idee waar je woont, maar ik ben toen goed geholpen door de LPG-specialisten van https://www.nieuwenhuijsen.nl/ in Houten.

Aan de koelwatertemperatuursensor (Scrabble?) heb ik juist zitten prutsen!

Vandaag nog een keer geprobeerd maar nu schakelde de LPG installatie gelijk over terwijl de motor nog (te) koud was. 

Temp. sensor is mijn eerste verdachte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vette73:

Ik wilde het grapje niet maken (3x woordwaarde 😋).

Bij mij is die twee keer vervangen door dat bedrijf en ik heb hem zelf een keer vervangen. En dat geloof ik in twee jaar tijd....... Zie blz. 13 van de manual.

VGI hardware handleiding02.pdf

Bedankt voor de handleiding! Die had ik nog niet.

Morgenochtend om 9 uur haal ik een nieuwe op in Noord Holland voor ca.€20,-. Bij thuiskomst gelijk erin zetten, de boel resetten en laten we hopen dat het dan goed is! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe temp. sensor geplaatst en de XJ blijft nu op LPG rijden. Da's dus goed. Echter blijven de foutcodes P0210 t/m P0206 terugkomen.

Ik heb de weerstand gemeten van de originele injectoren en de nieuwe. De originele meten ca 16 Ohm en de nieuwe ca. 23 Ohm.

Kan dit verschil invloed hebben op het ontstaan van deze foutcodes? Is de LPG computer / installatie bij het plaatsen ingeregeld op dan aanwezige injectoren? 

Kan het überhaupt kwaad om zo even te blijven rijden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Ab:

Je kan de oude injectoren even "droog"  terug plaatsen op de stekkers, dan zie je direct of die weerstandswaarde van invloed is.

Dat gaat niet want de auto start op benzine. Dan is er nog niets aan de hand. Zodra er overgeschakeld wordt naar LPG dan verschijnen de foutcodes. Maar dan moet eerst het koelwater op temperatuur zijn.

Of begrijp ik je verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15/10/2019 om 10:16 PM zei Arjanw:

Ik ga een dezer dagen de injectoren weer verwisselen om zien of de foutcodes dan nog terugkomen. Dan weet ik het zeker..

Vandaag de injectoren gewisseld en de foutcodes komen niet meer naar voren.

Ik twijfel echter niet aan de werking van de nieuwe injectoren maar dat het verschil in impedantie hier een grote rol speelt. Bij het plaatsen van een nieuwe LPG installatie zal de LPG computer op de dan aanwezige injectoren ingeregeld worden? K'zal volgende week eens een LPG installateur bellen voor meer info hierover.

Of misschien weet iemand op het forum dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...