Spring naar bijdragen

Hoog lopen stationair en misfire


rado
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. 

Ik kwam net van de snelweg waarbij het opviel dat bij wachten voor het stoplicht het toerental zoekende was met de versnelling in “D”. Thuis aangekomen auto in de neutraal waarbij het toerental direct omhoog kroop en licht bleef zoeken. Verder zoals het klonk overslaan van de motor. Ik heb een filmpje gemaakt om het helderder te maken. Ik heb zoals eerder aangegeven veel vernieuwd. Map, iac, tps, rotor+kap, cps, hall sensor, bougies. BougiesKabels doorgemeten en zijn oke. Alles mopar. Issue zowel op benzine als lpg. 

Iemand een suggestie over de oorzaak? Ik zou je erg dankbaar zijn!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 26/9/2019 om 12:24 PM zei Ab:

Klink alsof de electronica blijft staan te regelen. 

Foutcode's uitgelezen?

Massa verbindingen gecontroleerd?

geen foutmeldingen. 

kan iemand mij op weg helpen wat betreft de massaverbindingen? 

of wellicht sluiting in 1 vd sensoren? IAC/TPS/MAP?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker allemaal gedaan. Remmenreiniger. Lpg helemaal losgekoppeld vh systeem. Heb nu alles zon beetje gehad. Ook injectoren schoongemaakt. Geinig werkje btw. 

Stekkers PDC? Help me...

waar kan ik de FSM vinden? Heb wel een haynes maar die schemas helpen mij nog niet erg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens een beetje corrosie of (wisselend) slecht contact is een bron van storingen. Zeker als je bedenkt dat de meeste sensoren werken op 5Volt. 

Laatst nog een keer meegemaakt met een 4.0, deze liep ook slecht en onregelmatig stationair. IAC vervangen gaf geen verbetering, na veel zoeken bleek er corrosie door een scheurtje in een stekker van de PCM te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ab:

Ergens een beetje corrosie of (wisselend) slecht contact is een bron van storingen. Zeker als je bedenkt dat de meeste sensoren werken op 5Volt. 

Laatst nog een keer meegemaakt met een 4.0, deze liep ook slecht en onregelmatig stationair. IAC vervangen gaf geen verbetering, na veel zoeken bleek er corrosie door een scheurtje in een stekker van de PCM te zitten.

Is die pdc een beetje makkelijk los te krijgen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...