Spring naar bijdragen

achteras probleem


paulk
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Cherokee 3.7 uit 2005 en heb al een tijd last van ernstige kraak geluiden bij het langzaam sturend achteruit en vooruit rijden.

Mijn vrouw rijd veel met deze auto en durft er niet meer mee te rijden omdat iedereen kijkt als ze van een parkeerplaats wegrijd.

Als ik de auto opkrik en trek aan het achterwiel zit er veel speling in de lengterichting van de as maar  ik weet niet of dat het probleem is.

Een revisie bedrijf die ik gebeld heb denkt aan de limited slip plaatjes, en dat lijkt mij ook wel mogelijk ook gezien de inbreng op dit forum wat ik gelezen heb.

Deze plaatjes zijn echter 5 jaar geleden ook al vervangen en zo veel km heb ik in die tijd ook niet gemaakt.

Heeft iemand nog een ander idee? Ik heb de super fotoserie op dit forum  gezien over het vervangen van die plaatjes en met wat hulp zou me dat wel lukken maar in

de eerste instantie ziet het differentieel er toch iets anders uit als die op de foto's, er lijkt een extra tandkrans te zitten links van het kroonwiel of is dat een heel domme opmerking?1148227648_diffjeep.jpg.469d45e4e4eaff920bf2a79e3d84f764.jpg

Die foto is trouwens van 5 jaar terug bij de vorige revisie. 

Iemand een idee of het vervangen van de plaatjes op dezelfde manier gaat als op de fotoserie hier op het forum en of dat idd de oorzaak kan zijn van dat gekraak?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei paulk:

Ik zie trouwens dat die fotoserie van Ab een CJ-7 uit 1986 betreft. Dat is waarschijnlijk idd wel een ander soort Diff.

Het is inderdaad een andere as.

Het differentieel en werkwijze van de LS is vergelijkbaar. Plaatjes wisselen gaat net zo.  Anders voor je eigen gemak even de FSM erbij pakken.

Verse olie met KS toevoeging zou ik ook als eerste doen. Die is inmiddels al weer 5 jaar oud en een heel aantal kilometers verder.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb de olie vervangen en ik kan het zelf bijna niet geloven maar het kraken is helemaal weg.  Er kwam ook wel heel zwarte olie uit .

Ik maak me nog wel wat zorgen over de speling in de lengterichting van de assen je kunt het wiel wel een halve cm in en uit schuiven. Dat lijkt me toch niet normaal!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ab:

Spelling in de lengte mag tot op zekere hoogte, 5mm is niet bijzonder veel. Ik zou me daar nog geen zorgen over maken.

Je hebt niet even naar de C-clips gekeken toen je de olie ging verversen?

 

5mm is niet  veel.... maar wel te veel. Dat wordt een puntje bij de apk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hij is net gekeurd en er niet op afgekeurd. Ik denk eigelijk ook niet dat mijn garage dat met een schuifmaatje nameet. Maar je hebt gelijk die 5 mm is van mij ook maar een schatting.

Eerlijk gezegd heb ik geen bijzondere slijtage gezien maar daar moet je denk ik dan ook wel de as voor uitbouwen. In theorie kan die speling toch alleen komen van die c-clips of slijtage van de  as ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...