Spring naar bijdragen

Krijg sleutel niet uit contactslot van mijn XJ 2000


Richard_Jeep
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Een paar weken geleden heb ik een Cherokee XJ uit 2000 gekocht. Ik krijg de sleutel niet uit het contact . De automaat staat in Park. Sleutel wil niet ver genoeg naar links om 'm uit het slot te halen. Vanmiddag heb ik het kunststof om de stuurkolom verwijderd. Onderaan de cilinder van het slot zit een grijs metalen blokje, zie foto. Aan de achterkant van het blokje (bovenkant op de foto) zit een staalkabel welke loopt naar de schakelpook. Als ik de pookknop indruk, dan verdwijnt het gele nokje in het bovengenoemde blokje - waarmee het duidelijk wordt dat er een verbinding is.

Men praat er ook over dat het probleem in de NSS switch zit. Als ik op de rem trap doen de achterlichten het. Kun je dan concluderen dat de NSS switch wel goed is?

Vraag: Wat kan het zijn dat ik de sleutel er niet uit krijg?

 

Mvgr, Richard

Stuurslot.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij moet niet helemaal naar links gedraaid worden, dat is de acc stand. Eentje terug, dan zou hij er uit moeten. Of de automaat pook een paar tikken geven en goed in de P zetten, als hij niet goed in de P zit gaat de sleutel er niet uit.

 

NSS heeft er niks mee te maken, dat is elektronica voor het starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Goedendag! Het hoofdstuk van de sleutel is nog niet voorbij. Vaak krijg ik de sleutel niet uit het stuurslot omdat ik deze niet in de stand 'Lock' kan zetten. Dit gaat in de helft van de gevallen als ik de versnellingspook van de automaat in een snelle beweging in 'Park' zet. Ik hoorde van iemand dat je hiervoor de kabel tussen het stuurslot en de versnellingspook moet afstellen. Ik weet niet precies waar ik dit moet doen. Vanmiddag heb ik - terwijl de koperen ploert hoog aan de hemel stond te dansen - het klepje waar de versnellingspook doorheen steekt weg gehaald. Ik zag zo 1-2-3 geen verstel mechanisme, wel een ruime hoeveelheid Euro's voor een avondje op een terras.

Ben benieuwd of iemand mij met de afstelling kan helpen.

20200809_163223.jpg

20200809_163235.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...