Jump to content

Recommended Posts

Bij de aankoop van mijn jeep zaten 4 spacers, ik dacht eerst voor een bodylift maar na wat zoekwerk kom ik er achter dat het spacers zijn voor boven op de veren te plaatsen. Kan online weinig info hier over vinden. 

Wat is jullie ervaring hier mee? Plaatsen of niet. 

Auto mag wel wat hoger, zou een makkelijke oplossing zijn. 

6AC2209C-F553-4CBD-B94B-418737E7B27A.jpeg

4F531085-D0E4-42A9-ADE5-D5349BC9AD3D.jpeg

Mijn oude buurman heeft deze spacers onder zijn TJ zitten uit 2005. Hij ging 2 inch omhoog en heeft onder zijn jeep de BFG banden zitten in de maat van 32 inch met andere velgen en dat gaat prima. Enige nadeel vind ik is dat je assen niet recht meer onder de auto staan. Ze staan zeg maar 1 a 1.5 cm uit het midden. Wil je dit compenseren dan moet je een andere trackbar plaatsen om de assen weer recht onder de jeep te krijgen. Dat ze niet recht onder de jeep staan is niet van invloed op het rijgedrag maar ik vind het persoonlijk gek ogen. Hij heeft aangepaste fenders maar moet wel bij de apk zijn originele banden en velgen plaatsen anders blijft hij niet binnen de 3 cm regeling voor de APK. Verder heeft hij geen aanpassingen hoeven te doen aan de remleidingen enz. Is een hele simpele manier om te verhogen. Hij rijdt er geen terrein mee. Hij heeft 2005 als bouwjaar. Geen idee of een 2001 model anders is qua onderstel enz.

Edited by michel1972