Masis Geplaatst September 12, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2019 Hallo, Morgen naar het RDW met een 1980 CJ7. Dan gaan ze hem natuurlijk wegen. Is het wijsheid om hem zo licht mogelijk te maken (hardtop, deuren (?), reservewiel etc) eraf te halen? Hij wordt volgend jaar belastingvrij, maar je weet nooit of dat ooit zal veranderen. Wat zeggen jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst September 12, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2019 (bewerkt) Ik ben met drie auto's bij de RDW geweest voor een kentekenkeuring en ze hebben de auto's nooit gewogen. Ze zijn altijd uitgegaan van de gewichten die zij vanuit de typegoedkeuring al kennen. Nu ging het bij mij om twee auto's uit de USA (een '92 Cadillac Eldorado en een '86 Monte Carlo SS) en een auto uit de EU (een '06 MB SLK 55) en binnenkort heb ik een '78 Cadillac Seville die een kenteken moet krijgen. Daarnaast is het volgens mij zo dat voorgeschreven is wat er allemaal meetelt voor het gewicht en daaronder valt zeker het reservewiel en (volgens mij) een halve tank brandstof en nog wat zaken. Ze zijn daar natuurlijk niet gek 😉 Let er trouwens op dat wanneer het een auto betreft van buiten de EU (bijv. Amerika), dat je ook gelijk een afspraak maakt voor het inslaan chassisnummer. Als je dat niet doet moet je daarvoor nog een keer terugkomen. September 12, 2019 bewerkt door Vette73 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 12, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2019 Zonder hardtop komt hij als cabriolet op kenteken, daar hoort ook een lager gewicht bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 12, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2019 Massis, In jouw geval wordt het wegen denk ik, gelet waar de CJ vandaan komt. Zorg dat de Jeep zo licht mogelijk is, je hoeft geen halfvolle tank meer te hebben, dat is jaren geleden afgeschaft. Ook gereedschap en reservewiel hoeft niet meer. Geen deuren, geen dak, alles helpt. Het is handig om zelf eerst even te wegen , bv bij de stort, zodat je weet hoeveel er af moet om 1 klasse lager te komen. Het chassisnummer kan je beter zelf laten inslaan in het chassis, bijrijder kant halverwege. Als je het door de RDW laat doen, duur..., laat het dan in de body doen want dat graveerwerk van hun is na 3 jaar niet meer te lezen als ze dat in het chassis doen. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 19, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2019 En, gewogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 19, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2019 Heren, bedankt voor de reacties. Ik kwam uit op 1480kg ledig, massa rijklaar 1580 dus. Ik had de deuren er maar in gelaten, hardtop eraf (idd nu als cabrio op kenteken), reservewiel en beugel er af. Trekhaak zat er ook op, ook weer zo'n 20-30kg, maar ik dacht dat dat misschien wel gunstig kon zijn ivm het verkrijgen van een trekgewicht. Deuren zijn 20kg p/s, dus ik had 1 categorie lager kunnen zitten (<1450) maar vind het wel best zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst September 19, 2019 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2019 Even een domme vraag maar wat is het zin van al die moeite? Ik lees dat ie van 80 is en is bij jullie dan toch bij 40j belastingsvrij? Of ben je de komende periode (tot aan 40j) een stuk goedkoper uit omdat ie lichter is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 19, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2019 Klopt helemaal, 40+ is belastingvrij. Gaat ook niet om de periode tot hij 40 wordt, dat zijn maar een paar (winter) maanden en dan zal hij waarschijnlijk toch geschorst staan om hem verder naar wens te verbouwen. Gaat er meer om dat de wetgeving in de toekomst altijd veranderd kan worden waardoor 40+ niet meer belastingvrij is. We dachten ook altijd dat 25+ belastingvrij was en zou blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jazzy Geplaatst December 28, 2019 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2019 Interessant. Bij mij was het slecht weer dus wilde ik de hardtop er niet afhalen maar was uiteindelijk ook vergeten om het reservewiel en -beugel thuis te laten. Hij woog 1470 maar na een beetje onderhandelen is hij op 1450 gezet, net een gewichtsklasse lager dus. Nou ja, onderhandelen... Ik wilde de deuren er afhalen en hem opnieuw laten wegen, dat duurde de keurmeester waarschijnlijk allemaal te lang. Ik had er geen rolbeugel op staan trouwens, dat verklaart waarom ik met de hardtop er nog op toch zo'n beetje op hetzelfde gewicht kwam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 29, 2019 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2019 Heb zelf destijds ook de voorste aandrijf as eraf gehaald, aluminium traanplaat bumpers erop, geen reserve wiel, rolbeugel eraf. Iets van 1380 kg incl V8. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.