Spring naar bijdragen

Oliedruk problemen!!


Recommended Posts

Hoi ik heb een vraag, wat is nou een normale oliedruk, mijn jeep grand cherokee zj 1996 geeft aan in de stad tussen de 2.5 3.0 psi aan en op snel het zelfde is dat normaal??? Af en toe schommelt het een beetje mijn olie sensor is ook pas vervangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 8/9/2019 om 12:33 PM zei Arjanw:

2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm.

In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.

Tussen de 2 en de 3 schommelt hij na ander half uur rijden op de snel weg daarvoor staat hij net iets voor 3 en bij starten net iets over de 3 normaal??? 

IMG-20190927-WA0003.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kapt. Bob:

Wellicht de bedrading even controleren? Of even een andere sensor erin? Vervangen is erg simpel.

Sludge in de oliekanalen?

Ik heb de sensor al vervangen vorige maand heb een keer mee gemaakt dat mijn oliedruk op 0 terecht kwam na een uur rijden op de snelweg en een keer op de binnenwegen daarna geen last meer van gehad alleen dat hij aan de lage kant is. Welke bedrading zou ik moeten controleren?? Want nu je het zegt zie ik dat de laaste 2 maanden mij accu meter ook niet meer netjes in het midden staat maar een streepje er voor. Er zit geen sludge in de olie kanaal olie en kvs verlies ik ook niet. 

bewerkt door MJay
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De spanningsval zou kunnen duiden op een slecht massa contact. Welke voltage meet je direct op de polen van de accu?

Dit kan er aan de hand zijn:
Als één van de massacontacten niet 100% goed contact maakt met het chassis, bijvoorbeeld door overtollige lak, lucht of de lasconstructie van de carrosserie, dan kan dit al een geringe weerstand opleveren waardoor er tussen twee verschillende massacontacten een stroom kan gaan lopen van het ene massapunt via de twee systemen naar het andere massapunt. Afhankelijk van de weerstand kan dit op bijvoorbeeld een uitgangsignaal van een module tot spanningspieken leiden van zomaar enkele volts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het gaan opmeten kijken wat hij aangeeft dankjewel, en over die oliedruk wat zou het kunnen zijn?? Toen ik de auto gekocht had 8 maanden geleden heb ik een mee gemaakt dat de oliedruk helemaal weg was gevallen en tikte te motor heel erg, ik ging toen gas geven en hoorde een tik geluid en ineens was de druk terug en klinkte hij ook weer normaal daarna heb ik dat niet meer gehad, nu alleen dat het redelijk laag is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het geen massaprobleem is, met een externe oliedrukmeter kun je ook nog proberen om uit te sluiten of het ander elektronica probleem is. 

Anders vermoed ik dat het motorblok en de lagerschalen versleten zijn. Zie dit draadje

 

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei MJay:

Ik zal het gaan opmeten kijken wat hij aangeeft dankjewel, en over die oliedruk wat zou het kunnen zijn?? Toen ik de auto gekocht had 8 maanden geleden heb ik een mee gemaakt dat de oliedruk helemaal weg was gevallen en tikte te motor heel erg, ik ging toen gas geven en hoorde een tik geluid en ineens was de druk terug en klinkte hij ook weer normaal daarna heb ik dat niet meer gehad, nu alleen dat het redelijk laag is. 

Is je pomp nog wel goed? Als ik bovenstaand verhaal lees, zou ik denken dat daar de oorzaak misschien wel ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...