Spring naar bijdragen

6,8 Touchscreen radio in een ZJ


Recommended Posts

Wij hadden een 1 DIN JVC radio in de ZJ, op zich een aardige oplossing, maar in onze andere auto's hebben wij Pioneer met apple CarPlay en dan ben je verwend.

Toen op zoek gegaan naar een oplossing voor de ZJ. Onze wensen? Pioneer en Apple CarPlay. Toen 2 oplossingen gevonden de Pioneer SPH-EVO62DAB of de Pioneer SPH-10BT.
Voordeel van de SPH-10BT, het is 1 DIN, nadeel je telefoon is je touchscreen en alleen mijn telefoon past erin. Dus gekozen voor de SPH-EVO62DAB. Een 1 DIN radio met een 6,8" touchscreen wat los voor de radio gemonteerd zit. 

Oude radio eruit en de nieuwe passen. Daar liepen we tegen een probleem aan. De overhang van het dashboard en dat de radio in het midden van het scherm zit.
Toen hebben we de beugel waar het scherm aan vast zit aangepast en ingekort, zodat de radio nagenoeg aan de bovenzijde van het scherm komt. Dat was de oplossing.
Het monteren werd wel even nadenken. Het scherm schroef je van boven af vast aan de radio, maar daar heb je de overhang van het dahsboard. Maar met wat creatief demonteren (zie foto 1) en een handige audio-monteur is het gelukt.

Het resultaat is top. Toen nog even een beugeltje gemaakt en gespoten voor de telefoonhouder (universeel i.v.m. 2 verschillende telefoons) en vast gezet onder de "houten" afwerking van het dashboard.

Met dank aan navishop.nl voor het advies, het leveren van de radio, toebehoren en de creatieve en kundige monteur hebben wij een 6,8" touchscreen radio in de ZJ zonder het dashboard te moeten aanpassen.
De radio zit iets voor de ventilatieroosters, maar is geen belemmering.

Geluid is top en google maps, spotify, carkit, DAB+, iPod in de ZJ. 🙂 

 

 

 

sph-evo62dab-voorkant.jpg

 

 

 

 

Unknown.jpg

Unknown-1.jpg

bewerkt door pierewaai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedenavond,

Het is geen inklap-scherm. Het scherm is 2DIN, maar de radio 1DIN. De radio's voorkant zit gelijk aan je dashboard en het scherm steekt dus iets uit. Normaal zit het scherm direct op de radio met beugels. Echter dat past niet in een ZJ. Dus vandaar was er een aparte universele kit nodig. Echter die kit moest aangepast worden om het scherm onder de overhang van het dashboard te laten passen.  

Mocht je meer willen weten kan ik nog wat foto maken.

 

Gat

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Als ik op google afbeeldingen kijk, heb je in een WJ  niet zo'n dashboard overhang, dus dan zou je (als ik het inschat) de radio zonder de universele kit in kunnen bouwen.
Maar wellicht is het een idee om je te laten voorlichten door Navishop. Ik ben echt heel tevreden over de radio en het advies en inbouw door Navishop.   

Navigatie, spotify, DAB+, WhatsApp en SMS berichten, blue tootth audio en meer. En in combinatie met de originele versterker en speaker een top geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...