Spring naar bijdragen

Ik heb een Lekstroom 1,4A WJ


Recommended Posts

Hoi, Mijn Jeep WJ uit 2003 heeft een lekstroom en daardoor loopt mijn accu leeg in tijd van < 1 dag. Er loopt in rust ~ 1,4 A lekstroom weg. Na veel zoeken en zekeringen trekken ben ik erachter gekomen dat na het verwijderen van zekering 5 (binnen in de auto) er nog maar 0,3 A loopt.  Ik las op het forum dat dat voor een Jeep met alarm en cv redelijk normaal is. Lijkt mij redelijk veel maar ook niet overdreven veel.

Op zekering 5 kon ik vinden dat daar ook de Amp van de radio op zit. Na het los trekken van deze stekkers  helaas nog steeds dezelfde lekstroom.

Helaas heb ik er nog een probleempje bij :-)

Nu heb ik voordat (of gelijk dat weet ik echter niet meer) ook problemen heb met de binnen verlichting. Deze blijft nl aan als ik mijn uit sleutel uit contact haal deuren dicht en uitstap. Ook als ik heb op alarm zet blijft alles branden. Stap ik echter weer in en start de motor dan gaat de binnen verlichting wel uit. Heb deze toen maar op uit gezet met de schakelaar aan het stuur.

Reeds gedaan: Accu getest/Dynamo ontkoppeld voor test lekstroommeting en laten meten. Alles oke.

Wie heeft er een tip/idee waar ik moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou rode pijltje bedoel je toch ?  Dit zijn vaste schroeven en komen ook nergens tegen aan op de body.   

Bij geen van de 4 deuren.  Normaal zou die zodra de deur dicht gaat in contact moeten komen met de body van de auto maar zie daar ook geen beschadiging of slijtage. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na uurtje of 2 de handleidingen en schema's doorgelopen te hebben voor Fuse 5  waar ook de radio op zit besloten deze los te koppelen. 

De lekstroom liep terug van ~ 1,4 A naar enkele seconden (vanwege alarm inst.) naar  0,14 A     

1 probleem minder. Radio is de dader. Ga deze maar eens openmaken.

Nu alleen de binnenverlichting nog. 🙂    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Fout gevonden 🙂   Was even zoeken maar kwam erachter dat de deur bediening niet meer werkt als de deur open ging.   Er zit in het rubber van chassis naar deur een afgebroken draad. De aarde zwart.  Je moet goed voelen want de isolatie was niet geheel weg. Deze is schat ik 2,5mm en behoorlijk stug.   Binnen in de auto ruimte vrijgemaakt van bekleding en draad opgelast in de auto en deels in deur rubber.  Alles werk weer naar behoren.

IMG_0169.thumb.jpg.a451aa61a11c0f01bca0dd7df5412caf.jpgIMG_0167.thumb.jpg.7627899a6347887e448f9e24e4a4cfff.jpgIMG_0165.thumb.jpg.b68bf831bc20b9aee491eb79dd433cd8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...