Spring naar bijdragen

Buitenkeerring Dana 35


Interfan
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Wrangler YJ uit 1987. De achteras is een Dana 35 zonder c-clip welke volgens mij van 87 tot 89 gebruikt is. Ik ben begonnen om de wiellagers en keerringen te vervangen. Jaren geleden had ik al eens 2 complete setjes (Crown)  gekocht met daarin het lager, de borgplaat, de borgring en de buitenkeerring. Onderdelen op de as gemonteerd, de binnenkeerring vervangen vervolgens de as in de asbuis geschoven. Toen de de borgplaat vastzetten met de 4 moeren. Dat vastzetten lukte niet, de keerring stak nog een stukje buiten de grondplaat van de rem. De bijgeleverde buitenkeerring is dus te dik, zo'n 3 mm. Lijkt weinig maar genoeg om te zorgen dat de borgplaat niet geheel vastgezet kan worden. Vervolgens een nieuw setje (in een doosje van Timken) bij een andere leverancier gekocht. Wat blijkt, hier zit wel de juiste (dunnere) keerring bij. Ik had nog een keerring nodig en bestelde een los exemplaar bij dezelfde leverancier. Eerst maar even meten en laat deze nou weer te dik zijn! Ik vraag me af of er ook forumleden zijn die bij het vervangen van de wiellagers van een Dana 35 zonder c-clip tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.

 

DSC00184.JPG

DSC00188.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...