Spring naar bijdragen

TJ op grijs kenteken?


Lexus
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Een vraagje. Ik ben licht in de markt voor een TJ. Tot 2005 zodat ik hem als youngtimer kan rijden. Om de wegenbelasting wat te drukken zocht ik 1 op grijs kenteken. Die zijn echter bijna niet te vinden, terwijl ik dacht dat het vroeger juist andersom was. Is er iets veranderd met betrekking tot de regels of hebben mensen tegenwoordig liever een achterbank?

Gr Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je even zoekt, vindt je vast nog wel een reportage over mijn ombouw van de TJ naar grijs kenteken op dit mooie forum.

We hebben dat voor een aantal Jeepers mogen doen, met groot succes mag ik wel zeggen.... scheelt honderden euros per jaar.Elk jaar weer...

Je moet natuurlijk wel in aanmerking komen voor het grijze tarief en de achterbank kunnen missen.

Succes, Siert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Als je even zoekt, vindt je vast nog wel een reportage over mijn ombouw van de TJ naar grijs kenteken op dit mooie forum.

We hebben dat voor een aantal Jeepers mogen doen, met groot succes mag ik wel zeggen.... scheelt honderden euros per jaar.Elk jaar weer...

Je moet natuurlijk wel in aanmerking komen voor het grijze tarief en de achterbank kunnen missen.

Succes, Siert 

@realstrangler

Hoi Siert, dank voor je bericht. Ik had het idd al gezien, maar was in de veronderstelling dat dit een eenmalig project was. Wat bedoel je precies met in aanmerking komen? Het grijs kenteken hangt toch af van bepaalde afmetingen in de kofferruimte? Ik ben overigens zelfstandig ondernemer dus ik ga er vanuit dat die kant goed zit.

Dat ombouwen is dat iets wat je doet als hobby of bedrijfsmatig? Kun je me daar iets meer info over geven in een pb wellicht?

Alvast dank weer.

Gr Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 14/8/2019 om 10:23 AM zei Lexus:

Hallo allen,

Een vraagje. Ik ben licht in de markt voor een TJ. Tot 2005 zodat ik hem als youngtimer kan rijden. Om de wegenbelasting wat te drukken zocht ik 1 op grijs kenteken. Die zijn echter bijna niet te vinden, terwijl ik dacht dat het vroeger juist andersom was. Is er iets veranderd met betrekking tot de regels of hebben mensen tegenwoordig liever een achterbank?

Gr Alex

Hi Alex,

 

Mijn tj van 2003 staat op grijs kenteken. Komt omdat deze op lichte vracht stond in België. Je zou dus kunnen proberen om je jeep uit te voeren naar be, daar om te zetten en vervolgens terug te importeren naar nl. Dan neemt de rdw lichte vracht over als grijs. In nl omzetten zal niet lukken vanwege de regelgeving.

Gr Yardo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yardo Cracau:

Hi Alex,

 

Mijn tj van 2003 staat op grijs kenteken. Komt omdat deze op lichte vracht stond in België. Je zou dus kunnen proberen om je jeep uit te voeren naar be, daar om te zetten en vervolgens terug te importeren naar nl. Dan neemt de rdw lichte vracht over als grijs. In nl omzetten zal niet lukken vanwege de regelgeving.

Gr Yardo

een tj op lichte vracht zetten is in belgie ook niet zo eenvoudig meer...

de laadruimte is eigenlijk net te klein (moet 50% van de wielbasis zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20/11/2019 om 9:35 PM zei REAL STRANGLER:

Ho ho Yardo, niet zo snel, toevallig ben ik op dit moment weer een TJ naar grijs aan het ombouwen en dat is niet de eerste......

Siert.

Leuk dat het nog wel kan! Maar moet er dan niet veel aangepast worden zoals een vast schot e.d.? De eisen lijken nogal streng?

Yardo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

(België) Ik heb net een tweedehands TJ gekocht. Die was als lichte vracht ingeschreven maar deze morgen afgekeurd bij de herkeuring omdat de laadruimte te kort is. De laadruimte moet minstens 50% van de wielbasis zijn. Die wielbasis is 237 cm (237 cm / 2=118,5 cm). De huidige laadruimte is 105,5 cm dus 13 cm tekort. Het kan verholpen worden door de zetels 13 cm naar voren te zetten, een schot van 20 cm hoogte te monteren (console moet eruit) en de laadvloer dus 13 cm te verlengen... Je zit wel wat dicht bij het stuur hierdoor. Eenmaal opnieuw gekeurd als lichte vracht hoeft die keuring nooit meer te gebeuren (tot je hem opnieuw verkoopt), enkel een jaarlijkse technische keuring waar die metingen niet worden gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...