Spring naar bijdragen

Elektrische ramen XJ 2001


RuudM
 Share

Recommended Posts

Voor 10 jaar terug had ik al een keer de motor linksvoor en rechtsachter vervangen door OEM exemplaren. Rechtsvoor haperde zo nu en dan maar in de vakantie weigerde hij alle diensten. Gelukkig vanuit gesloten toestand. Airco doet het nu goed dus geen probleem. Nu rechtsvoor een motor inclusief rails via Jeep Parts besteld. Dit is een exemplaar gemaakt in Taiwan en werkt niet via een flexibele draad die door de motor wordt getrokken maar via een kabel. Doet het verder prima. Maar rechtsachter hoorde ik altijd een raar geluidje bij het openen dus ik dacht even verder kijken. Achter hoort de flexibele draad door een soort van tuinslang te lopen. Daar was hij uitgeschoten en je hoorde de draad nu tegen de deur stoten. Erin gedaan maar nu werkt de automatische stop niet meer. De draad wordt eruit getrokken. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?  Om ongelukken te voorkomen dacht ik met de hoofdschakelaar de bediening voor de passagiers uit te schakelen. Maar deze werkt niet meer. Wel als je hem ingedrukt houdt maar niet na het loslaten. Schakelaar 15 maanden OEM aangeschaft bij Vireo a raison van 300,00 euro. Mailtje gestuurd of er nog garantie opzit of coulance. Blijven lekker bezig zo.

gr Ruud

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem gevonden. Mechanisme achter gedemonteerd. Het loopt te stroef en bij het zakken van het raam wordt de binnen spriraal bovenaan naar buitengedrukt doordat de het buitenomhulsel los is geraakt van het kunststof gedeelte waar de spiraal een bocht maakt naar de verticale geleider. Hiernaast ook een breuk in het midden van het buitenomhulsel.

Ik ben nu op zoek naar een compleet mechaniek voor rechts achter. Valt tot nu toe niet mee. Niets op eBay  BSA kan hem ook niet leveren. Jeep Parts is nog aan het kijken en ook de vraag bij de officiële dealer neergelegd .

Aan de rechter achterdeur is ook de achterste verticale geleider die aan het kleine raampje vastzit behoorlijk geroest. Maar ook deze heb ik nog niet kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...