Spring naar bijdragen

Short arms


billy
 Share

Recommended Posts

Op 2/8/2019 om 12:50 PM zei De zandhopper:

Ik heb nog wel de originele draagarmen liggen van mijn JK rubicon misschien is dat wat. 

Dankje wel maar die heb ik ook ....ik heb een verhooging en wil langere draagarmen voor een beter flex...maar nogmaals bedankt voor het aanbod

bewerkt door billy
Spelling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

Mijn Currie armen, trackbars en stuurstangen komen nog bij 4wd.com vandaan, maar hun site is tegenwoordig niet meer bereikbaar vanuit Europa.
Ik heb 2-3 maanden terug nieuwe Currie veren en swaybars via Northridge4x4.com gekocht, die leveren wel Currie rechtstreeks naar Europa.
Die in Polen kan ook, leveren ook wat er op hun site staat. (Heb hun ontmoet tijdens Camp Jeep 2015 in Frankrijk) Zitten gelijk alle invoerkosten erin tov via de USA.

Dit is mijn flex momenteel met Falcon 3.3 shocks:

Spreek je en groet Roo  😎 

IMG_20190714_164650 XS.jpg

IMG_20190714_164831 XS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

….Mijne is nooit echt standaard geweest...
Toen ik hem kocht zaten er 2" spacers en 33ers op, maar heb dit na een maand verwisseld met een 4" Rancho sport system. (>8 jaar terug)

Deze veren en schokdempers zijn 'iets' langer dan m'n vorige Rancho's (4" lift)
En heeft vooral meer flex en is hierdoor iets hoger geworden. Smooth was hij al, nu enkel iets meer en is nu beter regelbaar.
Dit komt ook icm de Currie AntiRocks, welke onroad en offroad connect blijven, dit tov bij m'n vorige (Rubicon) unlock. 
Persoonlijk vind ik dit beter dan helemaal unlock offroad. Nu blijft de 'spanning' op de assen gelijk en dit merk je wel vind ik.
(zijn de meningen over verdeeld wat beter is, maar ikzelf vind dit beter rijden dan geheel los) 

Plus m'n oude schokdempers waren redelijk op... en konden ook wel een stukje langer worden inmiddels. De travel was 10" en is nu 12,3" geworden.
De 4" veren van Currie zijn sowieso iets langer dan die 4" Rancho.
Heb wel degene met 1" extra lengte gekocht, die zijn speciaal voor zwaardere JK's en JKU's.
Currie en Rancho kan je ook niet echt met elkaar vergelijken, het Rancho set was toch meer een budget liftkit in mijn ogen.

Ik ben zeer tevreden met deze combi. Enige wat er nu nog op zit qua Rancho zijn de brakets bij de vooras, om je draagarmen lager/vlakker te zetten.
Dit zorgt voor een prettig rijgedrag op de weg. Tuurlijk zijn verhoogde Jeeps iets slapper op de weg tov standaard, maar dit is voor mij meer dan logisch...
Maar het stuurgedrag is bij de mijne nog gewoon strak, komt ook door de vooras, wheel ends en stuurstangen icm de schokdempers.

PS ben net terug uit Corsica met de start bij Camp Jeep ITA, ff ruim 5000km gereden met een tenttrailer erachter. Reed prima.

IMG_20190721_134025 XS.jpg

IMG_20190725_122345 XS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...