Spring naar bijdragen

Ik zoek mijn eerste XJ


Krizla
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal,

Ik ben al even aanwezig op dit forum, maar ik heb vooral veel gelezen ... ik wil als hobby-auto een XJ (ik ga er max 5000km/jaar mee rijden). Ik heb ook al uren youtube gekeken naar video's over de Cherokee XJ ... ik zoek omdat dat fiscaal aantrekkelijker is in België ... eentje van 1992 of ouder. Ik vond deze Cherokee XJ, leuk geprijsd en blijkbaar komt deze ook van een liefhebber ... maar zo op eerst zich lijkt er nog veel werk aan te zijn ... of ben ik mis?

https://www.2dehands.be/a/auto-s/jeep/m1432839125-jeep-cherokee-limited-okt-1990-184-500-km-oldtimer.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&_gl=1*1uldx5e*_gcl_aw*R0NMLjE1NTYzNjQ2ODIuQ2p3S0NBanctNF9tQlJCdUVpd0E1eG5GSUFMRXZvS1oyZzBDRmo3VHR4bkJjXzE4a3VUQmpQRFJuNW5rTlFQY0EwYWdrckYxTXdDTGZSb0NzckFRQXZEX0J3RQ..

meer foto's van deze Cherokee vind je hier:
https://myalbum.com/album/1lBqrmHjk0PQ

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hemel en de rubbers zijn nog het minste werk.

De roest bij de deuren en de dorpels zijn zorgwekkender. Als deze roest ver doorloopt, heb je grote kans dat je de complete dorpels moet laten vervangen. En dat kan vrij kostbaar uitvallen. En daar komen evt. de duren nog bij.

Voor de rest ziet de auto er wel netjes uit. Voor zover je dit via een foto kan beoordelen.

bewerkt door DogJeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan variëren van 500 tot 2000 euro. Helemaal afhankelijk van wie het doet en waar en hoe je de benodigde materialen vandaan haalt.

De ene garage is nu eenmaal duurder als de andere. En een setje nieuwe dorpels kost toch al gauw zo'n 100-200 euro.  En dan komt daar nog het arbeidsloon bij.

Maar als je goed zoekt kun je goedkopere dorpels vinden

Ik was bij mijn XJ zo rond de 800 euro kwijt. Maar ik heb de dorpels zelf uit Hongarije laten komen en bij mij in de buurt zit een schadebedrijfje dat niet al te duur is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17/7/2019 om 3:02 PM zei DogJeeper:

Dit kan variëren van 500 tot 2000 euro. Helemaal afhankelijk van wie het doet en waar en hoe je de benodigde materialen vandaan haalt.

De ene garage is nu eenmaal duurder als de andere. En een setje nieuwe dorpels kost toch al gauw zo'n 100-200 euro.  En dan komt daar nog het arbeidsloon bij.

Maar als je goed zoekt kun je goedkopere dorpels vinden

Ik was bij mijn XJ zo rond de 800 euro kwijt. Maar ik heb de dorpels zelf uit Hongarije laten komen en bij mij in de buurt zit een schadebedrijfje dat niet al te duur is.

ok, als het daarmee is opgelost is en dan de onderkant tegen roest laten behandelen ... nog wat optisch lakwerk ... de vraagprijs van deze is ook laag ... kan er nog wat aan geven op hem in orde te zetten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik had deze ook nog gezien, weliswaar een andere prijscategorie ... maar wel in mooie staat:
https://cherokee4me.nl/assortiment/jeep-cherokee-performance-1992/

Mag je er bij CHerokee4mee vanuit gaan dat deze wagens gereviseerd zijn? Dat de roest behandeld is? Of is hij gewoon een verkoper? Ik koop deze firma vaak tegen ... ik denk dat ik daar eens langs ga om mij te informeren sowieso.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een Cherokee XJ ... ondertussen heb ik dit gezien ...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=281924072&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelId=2&maxFirstRegistrationDate=1992&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=1985&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

Als ik de advertentie lees dan lees ik dat er iets is met de remmen en de ABS enja, de dakhemel, maar dat laatste stelt niks voor om te fixen ... ik ga de eigenaar alvast mailen voor meer foto's ... ALS ik er voor zou gaan kijken (2u15min rijden van mijn thuis) dan zou het ideaal zijn moest er een Cherokee-kenner mee kunnen komen ... ik wou alvast m'n buurman (=automechanieker) meevragen, maar als hier een goede ziel het ziet zitten om mij te helpen? Ikzelf ben van Opglabbeek (Belgisch Limburg) Ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

Natuurlijk is het moeilijk oordelen op zo'n advertentie online ... maar aangezien er staat:
"Das Fahrzeug ist technisch i.O., rostfrei!"
Wagen is van 12/1991 en al sinds 1994 in bezit van huidige eigenaar en is "Checkheft gepflegt!", dat is Duits voor "volledige onderhoudshistoriek van alle beurten etc. alles gedocumenteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 28/7/2019 om 11:20 AM zei Krizla:

Ik had deze ook nog gezien, weliswaar een andere prijscategorie ... maar wel in mooie staat:
https://cherokee4me.nl/assortiment/jeep-cherokee-performance-1992/

Mag je er bij CHerokee4mee vanuit gaan dat deze wagens gereviseerd zijn? Dat de roest behandeld is? Of is hij gewoon een verkoper? Ik koop deze firma vaak tegen ... ik denk dat ik daar eens langs ga om mij te informeren sowieso.

Even reageren vwb cherokee4me: dat is gewoon een goede, eerlijke zaak.
Ik heb mijn XJ er al jaren in onderhoud.
Als je daar een XJ koopt, loop je weinig kans op verrassingen.
Ga er gerust eens kijken; ze hebben er veel staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...