Spring naar bijdragen

geluid in aandrijflijn..en ff voorstellen


Rob465
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen. Rob, woon in zuid limburg en sinds kort eigenaar van een 2001 XJ.

Ik heb de auto net 3" verhoogd, en helaas maakt ie nu een dreunend geluid in de aandrijflijn. Heb al het een en t ander gelezen hierover en vandaag wordt de tussenbak omlaag gebracht.

Mocht dat niet baten, wat zou er nog mis kunnen zijn?

Oh , en ehh welke banden? 31" zou ik graag willen, all terrain gebruik de auto nl dagelijks dus niet al te grof. ervaringen met div merken zijn welkom.

is het mogelijk om het tandwieltje van de snelheidsmeter te vervangen en zo ja, welke zou je moeten hebben met 31"banden.

Alvast bedankt allemaal

Screenshot_20190709_120431.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk tandwielen is afhankelijk van je overbrenging.

Google even op jeep xj speedogear dan vind je wel tabelletjes waar je het juiste aantal tandjes kunt bepalen.

Als je de bak hebt laten zakken is het nog steeds nodig om de hoeken van de aandrijfas te checken. In en uitgaande hoek moet (met normale belading) nagenoeg gelijk zijn.

Eventueel de achteras wat laten kantelen met keggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JeePee:

Welk tandwielen is afhankelijk van je overbrenging.

Google even op jeep xj speedogear dan vind je wel tabelletjes waar je het juiste aantal tandjes kunt bepalen.

Als je de bak hebt laten zakken is het nog steeds nodig om de hoeken van de aandrijfas te checken. In en uitgaande hoek moet (met normale belading) nagenoeg gelijk zijn.

Eventueel de achteras wat laten kantelen met keggen.

Heb even gegoogled, maar hoe kom ik erachter welke overbrenging ik heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen plaatje op het diff zit, dan zijn er een aantal manieren om hier achter te komen:

1. Auto opkrikken en tellen hoeveel keer de aandrijfas ronddraait als je een wiel 1 x volledig ronddraait.

2. Diff openmaken en aantal tanden tellen op kroonwiel en dit vergelijken met het aantal tanden op de pinion as. Ook staat de verhouding ergens op het kroonwiel gegraveerd.

Een XJ met een handbak heeft standaard 1:3.55 en met een automaat 1:3.73.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei DogJeeper:

Als er geen plaatje op het diff zit, dan zijn er een aantal manieren om hier achter te komen:

1. Auto opkrikken en tellen hoeveel keer de aandrijfas ronddraait als je een wiel 1 x volledig ronddraait.

2. Diff openmaken en aantal tanden tellen op kroonwiel en dit vergelijken met het aantal tanden op de pinion as. Ook staat de verhouding ergens op het kroonwiel gegraveerd.

Een XJ met een handbak heeft standaard 1:3.55 en met een automaat 1:3.73.

Thanks, dan zou ik met 31-ers een tandwiel 33 moeten hebben..

Overigens is de brom na t verlagen van de tussenbak weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...