Guest Posted July 6, 2019 Report Share Posted July 6, 2019 (edited) Ik heb een probleem met de voorremmen, ik heb de remschijven, remblokken en remklauwen voor vervangen en ook heb ik de remvloeistof volledig ververst en dus door gespoeld en nu wordt mijn rechtervoorzijde rem naar gereden te hebben verschrikkelijk heet, je voelt echt verschil met links en rechts. Waar kan dit aan liggen, alles zit er nieuw op?????? Wie o wie kan mij tips geven??? Jeep Grand Cherokee ZJ 1998 Edited July 6, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerrold Posted July 6, 2019 Report Share Posted July 6, 2019 Misschien gaat de remzuiger van de klauw toch niet volledig terug of de remblokken blijven beetje klemmen en schuiven niet soepel heen en weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted July 6, 2019 Report Share Posted July 6, 2019 Remmen lopen aan, de zuiger in de remklauw zal wat geoxideerd zijn. Bekend euvel met deze remklauwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2019 Report Share Posted July 6, 2019 (edited) Ik heb alles schoon gemaakt en licht op geschuurd, het gedeelte waar de remblokken over schuiven zeg maar en ik heb net weer 2x het zelfde stuk gereden en nu werd de rem niet warm, wel heb ik de voorkant even op bokken gehad en getest of het wiel wilde draaien direct naar remmen en dat draaide gewoon, alleen ik hoor wel de rechterkant meer slepen dan links, kan het zo zijn dat de nieuwe remblokken moeten inslijten, dat het misschien iets scheef staat???? En ik heb nieuwe remblokken, remklauwen en remschijven geplaatst, dus dat is allemaal nieuw.... Edited July 6, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted July 7, 2019 Report Share Posted July 7, 2019 Nee, normale remmen hoeven niet in te slijten. Warm lopen van de remmen is negen van de tien keer een geroeste, vervuilde of vervormde zuiger in de remklauw. Eenvoudig op te lossen door de remklauw te reviseren of te vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2019 Report Share Posted July 9, 2019 ja, maar er zitten compleet nieuwe remklauwen op, dus dat zal het niet zijn geweest, want nu naar 2 x rijden heb ik geen last meer..... dus wat het precies is geweest...… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2019 Report Share Posted July 9, 2019 nou probleem is dus nog niet opgelost, ik heb nu wat verder gereden en wat harder zeg maar, maar rechter remschijf wordt dus heet, deze loopt ook nog steeds aan, maar ik heb alles nu vervangen, remklauw, remschijf en remblokken...... iemand nog tips....... misschien toch remslang waarbij remolie niet goed terugloopt? hoe zit het remsysteem in elkaar, RV en LA op één aansluiting of zit het anders bij deze auto...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DogJeeper Posted July 9, 2019 Report Share Posted July 9, 2019 Omdat je remklauw nieuw is, wil dat niet zeggen dat ie ook goed functioneerd. Alles lijkt erop dat de zuiger van de klauw niet ver genoeg naar binnen gaat. Dus ik zou deze even na (laten) kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 (edited) het probleem is dat ik het had met mijn oude remklauwen dat rechtsvoor aanliep en toen heb ik dus gekozen voor nieuwe remklauwen i.p.v. revisie en nu is het nog hetzelfde probleem... dus zit toch ergens anders denk ik, maar je weet het nooit natuurlijk.... ik begin zelf een beetje te denken dat het fusee een tikje heeft gehad en dat de remblokken een beetje scheef staan...… maar hoe controleer/meet ik dat???? want ook de oude remblokken waren wat scheef afgelopen......kan dat een oorzaak zijn? ook zoek ik schema hoe remsysteem in elkaar zit, maar ook niet echt te vinden volgens mij.... Edited July 10, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 Een bekend probleem van deze remmen is het inslijten van de "rails" waar de blokken over schuiven. Dan ontstaan er kuiltjes waar de remblokken in blijven hangen. Heb zo snel geen foto bij de hand, maar als je de rails bekijkt zie je het direct. Even vollassen en glad slijpen helpt! Succes, Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 20 minuten geleden zei REAL STRANGLER: Een bekend probleem van deze remmen is het inslijten van de "rails" waar de blokken over schuiven. Dan ontstaan er kuiltjes waar de remblokken in blijven hangen. Heb zo snel geen foto bij de hand, maar als je de rails bekijkt zie je het direct. Even vollassen en glad slijpen helpt! Succes, Siert. Hier de foto’s..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 Dankjewel Ab. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 ja dank je, ik heb inderdaad ook wel een paar van die inslijt plekjes, dus laat morgen door lasser de plekje oplassen en opschuren, wordt vervolgd...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 nou daar ben ik weer, de remzadels zijn netjes opgelast en blokken geleiden er goed overheen, geen haperingen meer, maar nog steeds blijft mijn rechter voorrem aanlopen, alsof de rem af en toe niet vrij komt of heel langzaam misschien??? kan dit misschien kapotte slang zijn van binnen of moet ik het toch verder zoeken in de hoofdremcilinder????? blijf het wel vreemd vinden dat dit plaats heeft gevonden naar eerste de remblokken en schijven te hebben vervangen, toen werd dus de rechter voorrem heet, daarna de remklauw vervangen, dus probleem van vastzittende remcup of geleiders is het ook niet....... dus wie kan mij verder op weg helpen........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DogJeeper Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 Probeer eens de remblokken om te ruilen. Dus die van links naar rechts zetten en omgekeerd. Want zoals ik eerder zei, omdat ieta nieuw is wil dat niet zeggen dat het ook 100% goed is. Misschien is 1 set remblokken iets dikker. Hoeft niet veel te zijn. Een halve mm. is genoeg. Loopt rechts dan nog steeds aan dan kan de cup niet verder naar binnen. En wat daar de oorzaak van kan zijn is dan een puzzeltje. Dait kan toch aan je remklauw liggen, of aan een remleiding of aan je ABS pomp of aan je hoofdremcylinder. Wat je ook zou kunnen proberen is om een setje gebruikte remblokken te monteren om te kijken of het dan nog steeds optreed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 (edited) hoi, nou wat vreemd is dat ik dus de remzadels heb laten op laten oplassen toen alles weer gemonteerd en daarna de rem heb bediend, toen de wielen heb gedraaid en toen liepen ze niet aan, daarna klein rondje gereden, wederom de auto op bokken, weer geremd en controleren of de remmen aanliepen, of dat je hoort dat de rechter meer zou slepen dan de linker en ook toen hoorde ik niks, naar huis gereden, dit is een klein stukje, maar kan ik niet echt wat harder rijden, ook geen probleem, daarna een stuk gereden waar ik wat langer boven de 80 kan rijden met wat meer remwerk en toen begon het feest weer.... dus lijkt of hij soms aanloopt en ook indien ik wat meer rijd en vaker rem.... zou het kunnen dat er ergens een verstopping zit die af en toe blokkeert waardoor de remvloeistof langzamer terug loopt en daardoor de warmte creëert? de remklauw zelf was ook echt heet.... maar hoe kan het liggen aan de hoofdremcilinder? dan zou ik toch ook problemen linksachter moeten hebben? of hoe kan het liggen aan het ABS? remslang lijkt me dan voor het meest voor de hand toch??? Edited July 13, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DogJeeper Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 De remklauw is aangesloten op je ABS pomp. De ABS pomp is weer aangesloten op je hoofdremcylinder, etc. Het is dus simpel een kwestie van onderdelen elimineren. Als het volgens jou een remslang is, dan zou ik de remslang vervangen. Blijft het daarna nog steeds, dan weet je in ieder geval dat het de remslang niet is. De warmte word veroorzaakt door de wrijving tussen je remblok en de remschijf. En door deze warmte zet alles een beetje uit. Dus heb je wat meer druk nodig om de vloeistof terug te duwen. De remleiding van rechtsvoor is wel langer dan die van linksvoor, dus er is meer druk nodig om de vloeistof terug te duwen. Hoe zit het met het vloeistof-reservoir. Is deze misschien niet te vol. Als dat het geval is, dan kan er ook niet genoeg vloeistof teruglopen. Controleer dan ook meteen even de remleiding(en). Misschien zit er ergens een knik in die je nog niet gezien hebt. En je hebt gelijk, aan de hoofdremcylinder zou het niet kunnen liggen, al begrijp ik niet waarom je dan ook linksachter problemen zou moeten hebben. Voor zover ik weet loopt er maar 1 remleiding naar achter, die dan gesplitst word naar links en rechts. De voorwielen hebben ieder hun eigen leiding vanaf de ABS pomp. Als je tenminste ABS hebt. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met ZJ's. Veel succes met de speurtocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 Ja klopt, maar ik blijf het raar vinden dat het pas na verloop van tijd gebeurd, dus ik rij 8 km naar huis met niet al te hoge snelheid, niet te veel remmen, dan doe ik een test rit, waarbij ik een deel door de polder heb gereden, zo'n 5 á 6 km, daar een paar keer wat harder gereden en wat geremd, temperatuur beide remmen gelijk en ik rij door de stad, korte afstandjes met veel remmen en ik rijd de 80 km weg op en naar 400 m ruik ik de remmen........ mijn vermoeden gaat dan uit dat de remblokken/remzuiger langzaam terug gaat en telkens net niet de tijd heeft om volledig terug te komen dat daardoor de warmte ontwikkeling ontstaat.... en als ik rijd en dus af en toe rem de rem ook wel aanloopt, maar om het maar zo te zeggen, links doet er 1 seconde over en rechts 10 seconden om volledig terug te komen, maar ik rem om de 15 seconden.... begrijp je wat ik bedoel? dus lijkt mij dat de rem er langer over doet om vrij te komen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adebisi Posted July 13, 2019 Report Share Posted July 13, 2019 (edited) Misschien kan het dan je rubber remslang zijn, als er aan de binnenzijde van de slang wat los is gekomen door ouderdom kan dit soms als een terugslagklep werken. En zoals eerder is benoemd hierboven, een nieuwe onderdeel zoals een remklauw kan soms ook met een fout komen. Edited July 13, 2019 by Adebisi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 14, 2019 Report Share Posted July 14, 2019 dat begrijp ik, maar ik heb het zelfde probleem met de oude remklauw en nu ook met een nieuwe remklauw, dus dat zal dan wel heel erg toeval zijn, maar ik heb nu de remslangen besteld en ga die vervangen, en dan maar eens weer kijken.... ik houd jullie op de hoogte van het probleem tot het is opgelost..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted July 15, 2019 Report Share Posted July 15, 2019 Even checken, je hebt geen wiellager speling? Wiel vrij van de grond, boven en onder beet pakken en voelen of er speling is. Succes, Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 15, 2019 Report Share Posted July 15, 2019 nee, dat heb ik direct gecontroleerd toen ik de remmen er de eerste keer vanaf had.....maar toch bedankt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prenter Posted July 16, 2019 Report Share Posted July 16, 2019 Heb ik ook een keer gehad met mijn Xj , setje dunnere remblokken erop en het was over. Het kan zijn dat je remblokken iets te dik zijn , je ene remklauw kan ook een millimetertje of 2 meer naar binnen gaan dan de andere waardoor je bij de ene warme remmen krijgt. Als je op de verschillende auto onderdelen sites kijkt zie je dat je blokken in verschillende diktes heb ( millimeter werk ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 16, 2019 Report Share Posted July 16, 2019 ja dat begrijp ik, maar de wielen loop wel vrij als ik de auto op bokken heb staan, maar op den duur wordt het toch warm, dus vreemd als ie niet aanloopt als ik rem en dan de wielen draai, maar dat het op een gegeven moment zo warm wordt dat het begint te roken.... dus echt heet........maar ga morgen mijn remslangen nog vervangen en anders maar eens kijken wat het vervolg gaat zijn.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted August 6, 2019 Report Share Posted August 6, 2019 Op 16/7/2019 om 7:53 PM zei kuikie: .....maar ga morgen mijn remslangen nog vervangen en anders maar eens kijken wat het vervolg gaat zijn.... Probleem opgelost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.