Spring naar bijdragen

Remmen help


Gast
 Share

Recommended Posts

Ik heb een probleem met de voorremmen, ik heb de remschijven, remblokken en remklauwen voor vervangen en ook heb ik de remvloeistof volledig ververst en dus door gespoeld en nu wordt mijn rechtervoorzijde rem naar gereden te hebben verschrikkelijk heet, je voelt echt verschil met links en rechts.

Waar kan dit aan liggen, alles zit er nieuw op?????? Wie o wie kan mij tips geven???

Jeep Grand Cherokee ZJ 1998

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles schoon gemaakt en licht op geschuurd, het gedeelte waar de remblokken over schuiven zeg maar en ik heb net weer 2x het zelfde stuk gereden en nu werd de rem niet warm, wel heb ik de voorkant even op bokken gehad en getest of het wiel wilde draaien direct naar remmen en dat draaide gewoon, alleen ik hoor wel de rechterkant meer slepen dan links, kan het zo zijn dat de nieuwe remblokken moeten inslijten, dat het misschien iets scheef staat????

En ik heb nieuwe remblokken, remklauwen en remschijven geplaatst, dus dat is allemaal nieuw....

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou probleem is dus nog niet opgelost, ik heb nu wat verder gereden en wat harder zeg maar, maar rechter remschijf wordt dus heet, deze loopt ook nog steeds aan, maar ik heb alles nu vervangen, remklauw, remschijf en remblokken...... iemand nog tips....... misschien toch remslang waarbij remolie niet goed terugloopt?

hoe zit het remsysteem in elkaar, RV en LA op één aansluiting of zit het anders bij deze auto......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleem is dat ik het had met mijn oude remklauwen dat rechtsvoor aanliep en toen heb ik dus gekozen voor nieuwe remklauwen i.p.v. revisie en nu is het nog hetzelfde probleem... dus zit toch ergens anders denk ik, maar je weet het nooit natuurlijk....

ik begin zelf een beetje te denken dat het fusee een tikje heeft gehad en dat de remblokken een beetje scheef staan...… maar hoe controleer/meet ik dat???? want ook de oude remblokken waren wat scheef afgelopen......kan dat een oorzaak zijn?

ook zoek ik schema hoe remsysteem in elkaar zit, maar ook niet echt te vinden volgens mij....

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bekend probleem van deze remmen is het inslijten van de "rails" waar de blokken over schuiven. Dan ontstaan er kuiltjes waar de remblokken in blijven hangen.

Heb zo snel geen foto bij de hand, maar als je de rails bekijkt zie je het direct. Even vollassen en glad slijpen helpt!

Succes, Siert.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Een bekend probleem van deze remmen is het inslijten van de "rails" waar de blokken over schuiven. Dan ontstaan er kuiltjes waar de remblokken in blijven hangen.

Heb zo snel geen foto bij de hand, maar als je de rails bekijkt zie je het direct. Even vollassen en glad slijpen helpt!

Succes, Siert.  

Hier de foto’s.....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou daar ben ik weer, de remzadels zijn netjes opgelast en blokken geleiden er goed overheen, geen haperingen meer, maar nog steeds blijft mijn rechter voorrem aanlopen, alsof de rem af en toe niet vrij komt of heel langzaam misschien??? kan dit misschien kapotte slang zijn van binnen of moet ik het toch verder zoeken in de hoofdremcilinder????? 

blijf het wel vreemd vinden dat dit plaats heeft gevonden naar eerste de remblokken en schijven te hebben vervangen, toen werd dus de rechter voorrem heet, daarna de remklauw vervangen, dus probleem van vastzittende remcup of geleiders is het ook niet....... dus wie kan mij verder op weg helpen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens de remblokken om te ruilen. Dus die van links naar rechts zetten en omgekeerd. 

Want zoals ik eerder zei, omdat ieta nieuw is wil dat niet zeggen dat het ook 100% goed is.

Misschien is 1 set remblokken iets dikker. Hoeft niet veel te zijn. Een halve mm. is genoeg. 

Loopt rechts dan nog steeds aan dan kan de cup niet verder naar binnen. En wat daar de oorzaak van kan zijn is dan een puzzeltje. Dait kan toch aan je remklauw liggen, of aan een remleiding of aan je ABS pomp of aan je hoofdremcylinder.

Wat je ook zou kunnen proberen is om een setje gebruikte remblokken te monteren om te kijken of het dan nog steeds optreed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi, nou wat vreemd is dat ik dus de remzadels heb laten op laten oplassen toen alles weer gemonteerd en daarna de rem heb bediend, toen de wielen heb gedraaid en toen liepen ze niet aan, daarna klein rondje gereden, wederom de auto op bokken, weer geremd en controleren of de remmen aanliepen, of dat je hoort dat de rechter meer zou slepen dan de linker en ook toen hoorde ik niks, naar huis gereden, dit is een klein stukje, maar kan ik niet echt wat harder rijden, ook geen probleem, daarna een stuk gereden waar ik wat langer boven de 80 kan rijden met wat meer remwerk en toen begon het feest weer....

dus lijkt of hij soms aanloopt en ook indien ik wat meer rijd en vaker rem.... zou het kunnen dat er ergens een verstopping zit die af en toe blokkeert waardoor de remvloeistof langzamer terug loopt en daardoor de warmte creëert? 

de remklauw zelf was ook echt heet....

maar hoe kan het liggen aan de hoofdremcilinder? dan zou ik toch ook problemen linksachter moeten hebben?

of hoe kan het liggen aan het ABS? 

remslang lijkt me dan voor het meest voor de hand toch???

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De remklauw is aangesloten op je ABS pomp. De ABS pomp is weer aangesloten op je hoofdremcylinder, etc. Het is dus simpel een kwestie van onderdelen elimineren.
Als het volgens jou een remslang is, dan zou ik de remslang vervangen. Blijft het daarna nog steeds, dan weet je in ieder geval dat het de remslang niet is.

De warmte word veroorzaakt door de wrijving tussen je remblok en de remschijf. En door deze warmte zet alles een beetje uit. Dus heb je wat meer druk nodig om de vloeistof terug te duwen. De remleiding van rechtsvoor is wel langer dan die van linksvoor, dus er is meer druk nodig om de vloeistof terug te duwen. Hoe zit het met het vloeistof-reservoir. Is deze misschien niet te vol. Als dat het geval is, dan kan er ook niet genoeg vloeistof teruglopen. Controleer dan ook meteen even de remleiding(en). Misschien zit er ergens een knik in die je nog niet gezien hebt.

En je hebt gelijk, aan de hoofdremcylinder zou het niet kunnen liggen, al begrijp ik niet waarom je dan ook linksachter problemen zou moeten hebben. Voor zover ik weet loopt er maar 1 remleiding naar achter, die dan gesplitst word naar links en rechts. De voorwielen hebben ieder hun eigen leiding vanaf de ABS pomp. Als je tenminste ABS hebt. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met ZJ's.

Veel succes met de speurtocht.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, maar ik blijf het raar vinden dat het pas na verloop van tijd gebeurd, dus ik rij 8 km naar huis met niet al te hoge snelheid, niet te veel remmen, dan doe ik een test rit, waarbij ik een deel door de polder heb gereden, zo'n 5 á 6 km, daar een paar keer wat harder gereden en wat geremd, temperatuur beide remmen gelijk en ik rij door de stad, korte afstandjes met veel remmen en ik rijd de 80 km weg op en naar 400 m ruik ik de remmen........ 

mijn vermoeden gaat dan uit dat de remblokken/remzuiger langzaam terug gaat en telkens net niet de tijd heeft om volledig terug te komen dat daardoor de warmte ontwikkeling ontstaat.... en als ik rijd en dus af en toe rem de rem ook wel aanloopt, maar om het maar zo te zeggen, links doet er 1 seconde over en rechts 10 seconden om volledig terug te komen, maar ik rem om de 15 seconden.... begrijp je wat ik bedoel? 

dus lijkt mij dat de rem er langer over doet om vrij te komen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan het dan je rubber remslang zijn, als er aan de binnenzijde van de slang wat los is gekomen door ouderdom kan dit soms als een terugslagklep werken. En zoals eerder is benoemd hierboven, een nieuwe onderdeel zoals een remklauw kan soms ook met een fout komen.

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat begrijp ik, maar ik heb het zelfde probleem met de oude remklauw en nu ook met een nieuwe remklauw, dus dat zal dan wel heel erg toeval zijn, maar ik heb nu de remslangen besteld en ga die vervangen, en dan maar eens weer kijken.... ik houd jullie op de hoogte van het probleem tot het is opgelost.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook een keer gehad met mijn Xj , setje dunnere remblokken erop en het was over.

Het kan zijn dat je remblokken iets te dik zijn , je ene remklauw kan ook een millimetertje of 2 meer naar binnen gaan dan de andere waardoor je bij de ene warme remmen krijgt.

Als je op de verschillende auto onderdelen sites kijkt zie je dat je blokken in verschillende diktes heb ( millimeter werk ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat begrijp ik, maar de wielen loop wel vrij als ik de auto op bokken heb staan, maar op den duur wordt het toch warm, dus vreemd als ie niet aanloopt als ik rem en dan de wielen draai, maar dat het op een gegeven moment zo warm wordt dat het begint te roken.... dus echt heet........maar ga morgen mijn remslangen nog vervangen en anders maar eens kijken wat het vervolg gaat zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...