Spring naar bijdragen

airco drainage


Gast
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb op dit moment ook wel erg veel water/condens dat vanuit mijn rechter draagbalk voorzijde komt. Nou heb ik echt al heel veel gelezen, maar wat ik mis eigenlijk is, waar loopt die afvoerleiding van het condens nu eigenlijk langs, is dit er 1 of zijn het er meerdere en hoe zou je die het beste kunnen schoonmaken / schoonblazen. Heeft iemand misschien een tekening of foto hoe dit loopt...

Ik heb (nog) geen natte vloer of weet ik wat, maar wil wel graag weten hoe die afvoerleiding loopt, ik zie dit ook nergens goed terug in boeken of op filmpjes (waarbij het vaak onduidelijk is om wat voor Grand Cherokee het gaat).

Nu zie ik ook foto's dat de drain opening waarschijnlijk achter het rechtervoorwiel achter de beplating moet zitten, klopt dit en kan je daar ook op een andere manier bij dan daar een gat in te maken?

Ik hoor graag jullie reactie.

ย 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een ZJ loopt er vanuit het blower motor huis een plastic afvoer naar beneden. Als je de vloerbekleding aan de passagierskant een beetje wegvouwt zie je die lopen.

Onderaan deze afvoer zit een cirkelvormig deel dat tegen de firewall zit. Dit is de doorgang naar buiten en daarom zie jij het water uit de rechter draagbalk komen. Dat is bij mij ook zo.

Bij een van mijn vorige ZJ's was die afvoer verstopt, dan loopt het blower motor huis vol en dat komt wel ergens naar buiten. Dan heb je een natte vloer.

Volgens mij is er bij jou niets vreemds aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het ook niet, maar aangezien ik veel lees over verstoppingen, dacht ik, ik ga eens kijken waar die afvoer dan zit, maar die kan je dus nergens zien en dus ook niet schoonmaken of controleren op verstopping, en ik vind het wel apart dat het zo je draagbalken in loopt....... met grote kans op roestvorming, en dat wil je volgens mij niet in je draagbalk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 4/7/2019 om 2:48 PM zei Vette73:

Bij een ZJ loopt er vanuit het blower motor huis een plastic afvoer naar beneden. Als je de vloerbekleding aan de passagierskant een beetje wegvouwt zie je die lopen.

Onderaan deze afvoer zit een cirkelvormig deel dat tegen de firewall zit. Dit is de doorgang naar buiten en daarom zie jij het water uit de rechter draagbalk komen. Dat is bij mij ook zo.

Bij een van mijn vorige ZJ's was die afvoer verstopt, dan loopt het blower motor huis vol en dat komt wel ergens naar buiten. Dan heb je een natte vloer.

Volgens mij is er bij jou niets vreemds aan de hand.

Wie weet hoe je zo'n verstopping op kan lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Als wij de aircon lang hebben aanstaan (2000-er WJ) komt er een beste plas condenswater uit een gat in het schutbord (motorzijde). En niet 'vanuit' een draagbalk. Volgend voorjaar mag-ie weer voor een paar duizend km's dus ik zal er eens op letten. Moet er overigens niet een soort uitloopslangetje/-pijpje op het schutbord zitten om dat water netjes af te voeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...