Spring naar bijdragen

cardanas voor Cherokee KJ 3.47


keesg
 Share

Recommended Posts

 

 

Ik heb het idee dat de cardanas naar het voordiff kapot is. Het is een cardanas zonder kruisjes, maar met volgens mij homokineten. Als ik met de hand de uitgaande as van de tussen bak stil hou dan kan ik de  cardanas een stukje verdraaien. Kortom er zit radiale speling op die as. Kan me niet goed voorstellen dat dat hoort.

Is zo'n as te repareren of moet je die meteen volledig vervangen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
10 uur geleden zei roamer:

Mag vragen hoe je er toe bent gekomen de homokineet te verdenken? Hoor je een geluid?

Ik gebruik de fulltime 4x4 regelmatig bijvoorbeeld als ik met een aanhanger rij. De aandrijfkrachten verdelen dan over voor en achter. Nu viel het mij recent op dat zodra ik de fulltime inschakelde dat ie begon te rammelen. Zodra ik hem uitschakelde was het rammelen weer weg. Was in eerste instantie bang voor de tussenbak. Auto op de brug gezet en daar constateerde ik behoorlijk wat speling op de homokineet aan de tussenbak zijde.

Vanmiddag is het er dan van gekomen en heb ik de homokineet vervangen.  Is een klusje van een uurtje of anderhalf. Cardanas er tussen uit. Dan de sluitplaat eraf tikken seger ring los en dan schuift de koppeling zo van de as.Nu bleek dat de afdicht hoes helemaal los gescheurd was. Het binnenwerk helemaal uitgedroogd. Vervolgens de nieuwe erop gezet, gevuld met vet. Sluitplaat erop en vervolgens met de bijgeleverde boutjes de koppelings helften samen getrokken.

Cardan as weer gemonteerd en het gaat weer geruisloos. :-)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...