Spring naar bijdragen

Veren TJ


Recommended Posts

Op 22/9/2018 om 6:54 PM zei Frutz:

 Een vraagje, Ik heb een TJ uit 2005. Ik bekeek net jouw foto's (knap hoor dat je dat zelf kan) en wat mij opviel was de veringen/schokdempers. Als ik deze met die van mij vergelijk nu (na verlaging liftkit) klopt het dan waarom mijn jeep zo stug rijdt? Ik zal een foto bijsluiten welke er nu onder zitten. Er is mij verteld dat dit de originele veren/schokdempers  zijn. Graag je reactie.

Met vriendelijke groet, Nonja

 

42c21113-53ba-4dad-8922-dafd38a0acf5.JPG

d9fe05fa-7335-4875-aadd-27b0155886da.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nonja, op je foto's is duidelijk te zien dat de Jeep een liftkit heeft gehad.

Echter voordat de originele kortere spiraalveren gemonteerd werden, moest men de spacers tussen het chassis en de bumpstops weg gehaald hebben.

Dit hebben ze niet gedaan, en hierdoor zit je bij de minste oneffenheid op je bumpstops, en dat kan hard aankomen... 

Spacers dus demonteren zodat je de originele veerweg hebt (in combinatie met de originele lengte schokbrekers (ziet er goed uit) en bandenmaat) 

Succes, 

Geert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Jeepertje, Ik lees net je bericht. Zo te lezen is dit dus een fout van de monteur die dit heeft nagelaten. Ik ben blij met je bericht en neem dit ter harte aan. Ik ga er achterheen en laat het je weten. Dan heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk de bestuurdersstoel te verhogen? Bedankt nogmaals

Nonja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Nonja:

Is het mogelijk de bestuurdersstoel te verhogen? 

Ja, dit is mogelijk. 

Een paar stukken vierkante buis tussen de vloer en de stoel en een paar langere bouten om deze vast te zetten.

Als je even googled dan vind je vast ook wel andere oplossingen.

Zoek maar eens op "raising chair jeep tj".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...