Spring naar bijdragen

De rem leidingen ontluchten met ABS


Adebisi
 Share

Recommended Posts

Mijn wielremcilinder in mijn trommelrem had het begeven en er lag een plas remvloeistof onder mijn linker achterwiel en al het vloeistof is uit het reservoir. Nu ben ik alles aan het vervangen en zal al de remmen bij de 4 wielen ontluchten maar ik vroeg me af of dit nog impact heeft op mijn ABS of ontlucht dit gewoon mee? Staan de ABS valves open? Zou hier lucht in kunnen zitten dat eventueel schade aan de module kan brengen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trommelremmen zijn beide vervangen en alles zit weer goed naar 3x erg goed kijken 😎, alles is ook weer goed ontlucht.

Ik merkte op dat mijn harde remleidingen bij alle vier de wielen aardig roestig zijn en ik deze ook maar voortijdig ga vervangen met 3/16 CuNi leidingen. Nu kan ik bij de achterwielen de fittingen op de forums wel vinden en zijn deze als het goed is "double flare" 3/8 x 24 UNF. Voor bij de wielen ook ,maar deze 2 voor gaan deze direct naar de ABS module als ik het goed heb (nummer 11 & 13), het lijkt erop dat deze misschien een andere fitting hebben bij de ABS, weet iemand of deze dezelfde 3/8 x 24 UNF zijn of een afmeting hebben? 

IMG_6640.thumb.jpg.2926ff6677b76526fe87eaf35dc2d2bb.jpgschema.thumb.png.96da9bf855896ae164c59bda578b330b.png 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 6/28/2019 at 4:50 PM, Adebisi said:

De trommelremmen zijn beide vervangen en alles zit weer goed naar 3x erg goed kijken 😎, alles is ook weer goed ontlucht.

Ik merkte op dat mijn harde remleidingen bij alle vier de wielen aardig roestig zijn en ik deze ook maar voortijdig ga vervangen met 3/16 CuNi leidingen. Nu kan ik bij de achterwielen de fittingen op de forums wel vinden en zijn deze als het goed is "double flare" 3/8 x 24 UNF. Voor bij de wielen ook ,maar deze 2 voor gaan deze direct naar de ABS module als ik het goed heb (nummer 11 & 13), het lijkt erop dat deze misschien een andere fitting hebben bij de ABS, weet iemand of deze dezelfde 3/8 x 24 UNF zijn of een afmeting hebben? 

IMG_6640.thumb.jpg.2926ff6677b76526fe87eaf35dc2d2bb.jpgschema.thumb.png.96da9bf855896ae164c59bda578b330b.png 

Via een oud topic op een ander forum kwam ik voor een '98 ZJ het volgende tegen:

"HCU output ports are all different sizes:
* Rear is 12 x 1mm
* Front left is an odd-ball size of 11 x 1.5mm
* Front right is 10 x 1mm"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...