Jump to content

Recommended Posts

Goedenmorgen, Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Jeep Wrangler 4.0i sport, 6 cilinder. Nederlandse auto.Heeft 88060 km op de teller staan. Prachtige auto. Ik heb hem laten verlagen omdat er een liftkit in zat en ik er toch niet mee offroad zou gaan rijden. De bredere banden 33X12.5 R15  heb ik zo gelaten. Ze hebben er andere veringen onder gezet.Daardoor is de auto veel stugger in het rijden. Waar kan de stugheid aan liggen? Iedere hobbel voel je.Wat kan ik er aan doen om het rijden minder stug te maken.Hopelijk komt er een oplossing.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, er rijdt niets comfortabeler dan de originele veren en schokdempers.

Kennelijk hebben "ze" er iets anders onder gezet. Hopelijk hebben ze niet de hogere veren die er onder zaten ingekort, dan wordt het een stug verhaal.

Dus.... wat is er onder gegaan?

Succes, Siert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Siert, ik heb net om een specificatie gevraagd naar aanleiding van jouw reactie. Ik hoor het morgen. Bedankt en ik laat het weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wilde je de Jeep lager hebben? Heb je een foto van hoe hij was en hoe hij nu is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎6‎/‎12‎/‎2019 at 12:01 PM, Nonja said:

Goedenmorgen, Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Jeep Wrangler 4.0i sport, 6 cilinder. Nederlandse auto.Heeft 88060 km op de teller staan. Prachtige auto. Ik heb hem laten verlagen omdat er een liftkit in zat en ik er toch niet mee offroad zou gaan rijden. De bredere banden 33X12.5 R15  heb ik zo gelaten. Ze hebben er andere veringen onder gezet.Daardoor is de auto veel stugger in het rijden. Waar kan de stugheid aan liggen? Iedere hobbel voel je.Wat kan ik er aan doen om het rijden minder stug te maken.Hopelijk komt er een oplossing.

 

 

Hallo,

Een liftkit onder een jeep hoeft er niet altijd voor te zorgen dat een jeep stug rijdt. Dat is mede afhankelijk van het type liftkit ( veren en schokbrekers ) Het kan zomaar zijn dat een verhoogde jeep soepeler rijdt als een redelijk normale jeep. Verder zijn je 33 inch banden niet alleen breder maar ook een stuk hoger als de banden die er originerel onder zitten als de jeep niet verhoogd is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12/6/2019 om 5:25 PM zei Wijnand 3.8:

Waarom wilde je de Jeep lager hebben? Heb je een foto van hoe hij was en hoe hij nu is?

Ik wilde de jeep lager hebben omdat ik moeite had met instappen. Ik ben geen 18 meer haha. Dat is de reden geweest. De eerste 3 foto's met een liftkit. de andere 3 verlaagd.

68ec646b-e2e8-4d48-80c8-ac93aa249132.jpg

193F85C6-8BEF-4731-860F-C12D8170BAAD-5299-000006D96391EF5E.JPG

E063EE50-D4B8-4ED3-A443-ED65F7A01174-5299-000006D99D755C7A.jpg

IMG_5376.jpg

IMG_5377.jpg

IMG_5378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12/6/2019 om 1:58 PM zei Nonja:

Hallo Siert, ik heb net om een specificatie gevraagd naar aanleiding van jouw reactie. Ik hoor het morgen. Bedankt en ik laat het weten.

Hallo Siert, Hierbij de foto's van de nu geplaatste veren en schokdempers. De man zei dat deze de originele zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 13/6/2019 om 4:35 PM zei michel1972:

Hallo,

Een liftkit onder een jeep hoeft er niet altijd voor te zorgen dat een jeep stug rijdt. Dat is mede afhankelijk van het type liftkit ( veren en schokbrekers ) Het kan zomaar zijn dat een verhoogde jeep soepeler rijdt als een redelijk normale jeep. Verder zijn je 33 inch banden niet alleen breder maar ook een stuk hoger als de banden die er originerel onder zitten als de jeep niet verhoogd is.

 

Hallo Michel, Toen de liftkit en nog onder zat reed deze een stuk soepeler dan nu  hij verlaagd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12/6/2019 om 1:58 PM zei Nonja:

Hallo Siert, ik heb net om een specificatie gevraagd naar aanleiding van jouw reactie. Ik hoor het morgen. Bedankt en ik laat het weten.

onder zie je de foto's welke er nu onder zitten.

d9fe05fa-7335-4875-aadd-27b0155886da.JPG

42c21113-53ba-4dad-8922-dafd38a0acf5.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste sleutelaar is helaas vergeten de bumpstops aan te passen.......

Dat zijn de aanslagrubbers in de veren, standaard heb je daar kortere waardoor je veerweg hebt en pas bijna op het einde van die veerweg komen die in aktie

Succes, Siert. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonja,   de verlengde bumpstops kun je aan mij kwijt! (ik heb een 10 cm verhoging eronder, maar de bumpstops nog niet aangepast)

 groetjes,

Ruud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug gaan naar de garage en de beste sleutelaar erop attenderen dat die wat vergeten is te verwijderen. Is met het juiste gereedschap zo te verhelpen.

Hou er wel rekening mee dat je zelf niet een keer het terrein of strand op rijdt voor wat bobbels en wat hobbels. Dat kan je dan je plastic fenders ( wielverbreders ) kosten.

Succes

Edited by michel1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo 0IIIII0, Ik laat je nog weten. Ik moet dit eerst even uitzoeken. Bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor je reactie Michel1972, Ik ga er achterheen. Ik ben niet van plan off road te gaan. bedankt voor deze waarschuwing. 

Gr Nonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mij nu af vraag, ( ik ben een leek) de één zegt verwijderen en de ander zegt dat ze aangepast moeten worden. Wat moet het nu zijn? Als er kortere onder moeten komt de auto dan iets lager te liggen wat op zich geen probleem is. En het lijkt mij als ze helemaal verwijderd worden dat geen optie is. Hoeveel cm moeten de bumpstops dan zijn? Er schijnen diverse maten in te zijn. De auto is van 2005 TJ. 

Gr Nonja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de originele bumpstops monteren.  De veren mogen blijven. Auto zal dezelfde hoogte blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de beste sleutelaar dit niet weet, zou ik voor mijn toekomstig Jeep- onderhoud in ieder geval een ander adres zoeken...

Maar goed, nu jouw probleempje, in de veer zit een rubber aanslag, die moet blijven. Die zit in een ijzeren kommetje, dat moet dus ook blijven.

Daar boven zit een vermoedelijk kunstof blok van een cm of 5 hoog, die moet er tussen uit!

Dat doe je door het rubber uit het kommetje te trekken en de bout in het midden van het kommetje er uit te draaien. Nu kan je het blok wegnemen. Dan, eventueel met een kortere bout, het kommetje weer vast en het rubber er weer in.

Succes, Siert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, REAL STRANGLER said:

Als de beste sleutelaar dit niet weet, zou ik voor mijn toekomstig Jeep- onderhoud in ieder geval een ander adres zoeken...

Maar goed, nu jouw probleempje, in de veer zit een rubber aanslag, die moet blijven. Die zit in een ijzeren kommetje, dat moet dus ook blijven.

Daar boven zit een vermoedelijk kunstof blok van een cm of 5 hoog, die moet er tussen uit!

Dat doe je door het rubber uit het kommetje te trekken en de bout in het midden van het kommetje er uit te draaien. Nu kan je het blok wegnemen. Dan, eventueel met een kortere bout, het kommetje weer vast en het rubber er weer in.

Succes, Siert.

Siert,

De beste dame in kwestie heeft dus nu haar originele hoogte weer terug. Ze rijdt nog wel met 33 inch banden. Kan dat niet een probleem geven als de jeep straks volgeladen zit tijdens het rijden omdat die dan toch nog een stukje lager komt te liggen tijdens het inveren enz want nu rust die gewoon op de bumpstops als ik de foto's zie en straks met kortere bumpstops zal die toch wat meer gaan inveren tijdens het rijden dan dat die nu doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12/6/2019 om 5:25 PM zei Wijnand 3.8:

Waarom wilde je de Jeep lager hebben? Heb je een foto van hoe hij was en hoe hij nu is?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties Michel,  Siert en Steven. Ik zoek nog iemand die dit kan oplossen. Mochten jullie iemand weten dan hoor ik dit graag. Honden heb ik niet dus de zwaarte zal wel meevallen. En wat is wijsheid mannen. Ik heb er geen verstand van. Dit is echt een mannending.

Groetjes, Nonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuten geleden zei Nonja:

..... Ik zoek nog iemand die dit kan oplossen. Mochten jullie iemand weten dan hoor ik dit graag......

Groetjes, Nonja

Welke omgeving zoek je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is de garage van Siert  maar een half uurtje rijden....

4x4 Katwijk is nog dichter bij huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×