Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Goedenmorgen, Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Jeep Wrangler 4.0i sport, 6 cilinder. Nederlandse auto.Heeft 88060 km op de teller staan. Prachtige auto. Ik heb hem laten verlagen omdat er een liftkit in zat en ik er toch niet mee offroad zou gaan rijden. De bredere banden 33X12.5 R15  heb ik zo gelaten. Ze hebben er andere veringen onder gezet.Daardoor is de auto veel stugger in het rijden. Waar kan de stugheid aan liggen? Iedere hobbel voel je.Wat kan ik er aan doen om het rijden minder stug te maken.Hopelijk komt er een oplossing.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/6/2019 om 5:25 PM zei Wijnand 3.8:

Waarom wilde je de Jeep lager hebben? Heb je een foto van hoe hij was en hoe hij nu is?

Ik wilde de jeep lager hebben omdat ik moeite had met instappen. Ik ben geen 18 meer haha. Dat is de reden geweest. De eerste 3 foto's met een liftkit. de andere 3 verlaagd.

68ec646b-e2e8-4d48-80c8-ac93aa249132.jpg

193F85C6-8BEF-4731-860F-C12D8170BAAD-5299-000006D96391EF5E.JPG

E063EE50-D4B8-4ED3-A443-ED65F7A01174-5299-000006D99D755C7A.jpg

IMG_5376.jpg

IMG_5377.jpg

IMG_5378.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/6/2019 om 1:58 PM zei Nonja:

Hallo Siert, ik heb net om een specificatie gevraagd naar aanleiding van jouw reactie. Ik hoor het morgen. Bedankt en ik laat het weten.

Hallo Siert, Hierbij de foto's van de nu geplaatste veren en schokdempers. De man zei dat deze de originele zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13/6/2019 om 4:35 PM zei michel1972:

Hallo,

Een liftkit onder een jeep hoeft er niet altijd voor te zorgen dat een jeep stug rijdt. Dat is mede afhankelijk van het type liftkit ( veren en schokbrekers ) Het kan zomaar zijn dat een verhoogde jeep soepeler rijdt als een redelijk normale jeep. Verder zijn je 33 inch banden niet alleen breder maar ook een stuk hoger als de banden die er originerel onder zitten als de jeep niet verhoogd is.

 

Hallo Michel, Toen de liftkit en nog onder zat reed deze een stuk soepeler dan nu  hij verlaagd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik mij nu af vraag, ( ik ben een leek) de één zegt verwijderen en de ander zegt dat ze aangepast moeten worden. Wat moet het nu zijn? Als er kortere onder moeten komt de auto dan iets lager te liggen wat op zich geen probleem is. En het lijkt mij als ze helemaal verwijderd worden dat geen optie is. Hoeveel cm moeten de bumpstops dan zijn? Er schijnen diverse maten in te zijn. De auto is van 2005 TJ. 

Gr Nonja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de beste sleutelaar dit niet weet, zou ik voor mijn toekomstig Jeep- onderhoud in ieder geval een ander adres zoeken...

Maar goed, nu jouw probleempje, in de veer zit een rubber aanslag, die moet blijven. Die zit in een ijzeren kommetje, dat moet dus ook blijven.

Daar boven zit een vermoedelijk kunstof blok van een cm of 5 hoog, die moet er tussen uit!

Dat doe je door het rubber uit het kommetje te trekken en de bout in het midden van het kommetje er uit te draaien. Nu kan je het blok wegnemen. Dan, eventueel met een kortere bout, het kommetje weer vast en het rubber er weer in.

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties Michel,  Siert en Steven. Ik zoek nog iemand die dit kan oplossen. Mochten jullie iemand weten dan hoor ik dit graag. Honden heb ik niet dus de zwaarte zal wel meevallen. En wat is wijsheid mannen. Ik heb er geen verstand van. Dit is echt een mannending.

Groetjes, Nonja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...