Spring naar bijdragen

Lekstroom ZJ


Gast
 Share

Recommended Posts

Net een nieuwe accu geplaatst, maar naar en paar dagen de accu volledig leeg getrokken. Auto heeft denk ik 5 dagen stil gestaan.

Nu heb ik al wat forums gelezen, maar heb nog enkele vragen.

1. ik lees iets over het contactslot, de contactslot module, wat is dit precies? 

2. ik las ook dat de ruitenwissers niet mogen werken als alleen de sleutel in het contact zit zonder te hebben gedraaid, klopt dit?

3. ik heb een standaard radio en die zet ik wel uit, maar dan blijft toch de het schermpje branden met de tijd er in, best wel fel eigenlijk, hoort dit of moet dit eigenlijk uit gaan...

4. ik heb al gezien dat de min kabel van mijn accu, dus kabel in accuklem iets los zit, zou dit veel lekstroom kunnen veroorzaken

Ga in ieder geval de test met de multimeter, Ampere test doen met de zekeringen, maar tips zijn altijd welkom of hulp in de regio Spijkenisse, mochten er experts in de buurt zitten ;o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de sleutel 1 standje terug (naar achteren) draait, gaat hij in de ACC stand. Ruitenwissers, radio etc zal dan werken. In principe kun je de sleutel er dan niet uit halen, tenzij je contactslot defect is. Heb je al geprobeerd om de sleutel eruit te halen op de een na laatste stand? Dan zou alles uit moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Masis, wat bedoel je met alles uit, de radio zet ik handmatig uit, maar het scherm blijft wel fel groen branden met de tijd er in, de radio zelf is dan wel uit....

en moet het van het weekend testen, want de accu is nu weer helemaal leeg.....;o(

maar in de laatste stand moet toch ook alles uit zijn of mis ik nu iets?????

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kuikie ik zou juist je radio aan laten staan en dan het contact sleutel omdraaien tot je radio ook uitvalt. Dat is de juiste stand dat alles uitstaat.

Ik snap wat Masis bedoelt. Ik kan namelijk mijn sleutel in alle standen eruit trekken. Dus ook in de acc. stand dan staat de motor uit en lijkt het alsof alles uit is. Vandaar die lekstroom.

Kans is groot dat jij dat ook hebt en trek je de sleutel in acc. stand eruit! De verkeerde stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M712-02B-dwg.jpg

Ik denk dat het hiermee wat duidelijker is. De laatste stand is de ACC stand, daar hoort de radio uit te gaan. Normaal kun je sleutel er niet uit halen in de ACC stand, maar door slijtage kan dat soms wel. Dan trekt de wagen de accu leeg. Inderdaad wat Paul zegt, radio juist aan laten, en de sleutel er pas uit halen als hij in de juiste 'off' stand zit en de radio uit valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Masis, 

Oké, nou dan weet ik wel waarom mijn accu leeg loopt, want ik zet het contactslot inderdaad in de ACC stand en kan dan de sleutel er gewoon uithalen.

Maar klopt het dan dat als ik de radio gewoon handmatig uit zet en het contactslot op de stand OFF heb staan dat dan de radio, dus de klok in het schermpje van de radio ook niet mag branden?

En wat staat er dan nog aan in de stand ACC waardoor de accu leeg getrokken wordt?

Ik hoor graag jullie reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hangt van de radio af, als het een originele radio is dan brandt er geen klok.

In de ACC stand werken veel dingen, zoals de bediening van de ramen, ruitenwissers, radio, body computer blijft actief... Trekt gewoon allemaal stroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik heb vanavond de auto weer over gestart en ben een rondje gaan rijden en ben toen eens even aan het stoeien geweest met het contactslot en inderdaad, nu ik het contact op OFF zet gaat echt alles uit, dus ook de radio, ook als ik de radio handmatig uit zet gaat het klokje zeg maar uit en gaat weer aan als ik het contact op ACC zet, dus ik hoop dat ik nu geen lekstroom meer ga ondervinden.... ik hou jullie op de hoogte mocht dit probleem weer terugkomen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...