Spring naar bijdragen

Moeilijk starten gc 5,2 v8 1995


Recommended Posts

Hallo allen.

na lange tijd de gc afgestoft en apk klaar gemaakt. Daar zonder problemen doorheen gerold en even mee gereden zonder problemen maar toch besloten onderhoud te gaan plegen. De hele ontsteking vervangen samen met de kabels en de bougies. Helaas bij het vervangen van de kabels ook een (vacuüm) slangetje (voor de ontstekings vervroegen?) onder de inlaat los getrokken.

nu is het probleem dat hij heel moeilijk start en pas na een tijdje doorstarten en een paar plofjes uit de uitlaat aanslaan.

wie weet wat het probleem is en heeft voor mij de oplossing? 

Is het de slang die toch echt er op moet of is het de ontsteking die niet goed is aangesloten/op tijd staat.

 

alvast bedankt voor het mee denken. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult toch echt  het slangetje moeten aansluiten, het zit er niet voor niets. Zeker als het vacuüm is, zuig je daar nu vuil naar binnen, dat wil je niet.

Met een beetje geluk zit de originele sticker nog aan de binnenkant van de voorklep, kun je zien wat voor slangetje het is.

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wegens gebrek aan tijd vanavond nog even een blik op de jeep kunnen werpen.

 

kan het slecht starten ook liggen aan een defecte/slechte bobine? 

 

Start alleen met lang doorstarten en na een paar plofjes/klapjes uit de uitlaat.

wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slangetje weer vast gezet?

Geen foutcodes aanwezig? Even uitlezenet OBD lezer geeft vaak net wat meer info.

Brandstof druk gecontroleerd? Wegzakken van de druk bij stilstand komt regelmatig voor. Geen of te weinig brandstof geeft ook slecht starten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond weer wat aan de jeep kunnen doen. 

Rare aan het hele verhaal vind ik nogsteeds dat als hij echt koud is hij dus moeilijk start maar als je hem

dan warm rijd en later weer wilt starten slaat hij in eens aan zonder probleem.

vandaar dat we dus aan het “vermoedelijk” losgetrokken slangetje zitten te denken.

verder is de benzine druk goed alleen nog geen eventuele foutcodes uit gelezen. 

Stom idee misschien maar kan er misschien met het plaatsen van de  bougiekabels ze niet op de juiste plek aan zijn gesloten? 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vanavond weer wat aan de jeep kunnen doen.

carburateur, inlaatspruitstuk er af en kijken voor het beruchte slangetje. 

Deze zat gewoon vast waar hij hoorde.

alles weer netjes terug in elkaar gezet en maar eens de bougiekabels na gelopen.

deze bleken dus helaas doour on oplettendheid verkeert te zitten.

na alles zoals het hoort weer in elkaar te hebben gezet loopt de v8 weer als een zonnetje.

bedankt voor de hulp en het mee denken.

ben blij dat er weer een dingetje van me “to do” lijstje af kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...