Jump to content
Sign in to follow this  
GerardvL

Motor valt uit na circa 100km rijden!

Recommended Posts

Goedendag.
Afgelopen zondag, na een rit van circa 100 kilometer viel de motor van mijn Nekaf stil, zonder gepruttel.
Het leek erop dat de ignition switch uitgezet werd, maar het gebeurde, wellicht toevallig, bergopwaarts.
Toch brandstof bijgevuld, maar met aanslepen lukte het niet, geen enkel plofje, meters slaan wel uit bij aanzetten ignition switch.

Vandaag merkte ik dat de verbindingsdraad tussen de twee accu's wat los zat. (meters sloegen wel uit)
Ik heb deze draad natuurlijk weer goed vast gezet, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit het euvel is, omdat de meters op het dashboard gewoon uitsloegen.

Op dit forum had ik gelezen om de spanning te meten op de voedingsdraad naar de ontsteking.
Deze heb ik "halverwege" naar de ontsteking, bij een kroonsteen gemeten en hier staat 24volt op, dus niet bij de ontsteking gemeten.

Voordat ik de verdelerkap verwijder om verder te kijken, nog tips!!

Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk toch maar naar de spanning op de plus van de bobine. Kan de ontstorings condensator zijn. Of de draad die daarna naar de bobine gaat. Is bij mij ook eens gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thijs,
bedankt voor je reactie ik ga dit weekeinde de spanning op de bobine nakijken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de spanning op de + van de bobine gemeten, deze is 24 v.

Ik ga toch twijfelen over de brandstofpomp, dat deze defect is.
Ik heb de brandstof uitvoerleiding eraf gehaald en handmatig gepompt, er komt geen benzine uit.
Is het eenvoudig te controleren of de brandstofpomp defect is??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je handmatig pompt moet je er rekening mee houden dat bijna de hele slag niks doet. Pas het laatste stukje van de slag is de pomp actief. Dit gaat ook zwaarder.

Als er dan niks uit komt. Kan de pomp inwendig lekken naar het carter. Kijk dan of er benzine in de olie zit. Dan is het pomp membraam lek. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een wat late reactie: 

Gooi even wat benzine bovenin de carburateur. Dan even starten (contact aan). Als hij dan even loopt weet je genoeg ;) 

 

Groetjes Johs 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels de ontsteking geheel nagelopen en nagenoeg geheel vernieuwd.
Ik heb nu vonk op de bougies.

Brandstofpomp is inmiddels gereviseerd en weer gemonteerd, met nieuw flexibel benzineleiding tussen de vaste leiding en de benzinepomp. (oude flexibele leiding was poreus)
Er komt geen brandstof naar de carburateur bij het starten. (benzineleiding bij de carburateur los gedaan bij het starten)
Als ik aan de benzineleiding zuig, krijg ik benzine.

Lijkt erop dat ondanks een gereviseerde brandstofpomp er geen benzine gepompt wordt??
Ra Ra. wat zou nu het euvel kunnen zijn..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE.
Ik heb de NEKAF aangesleept en na een tiental meter sloeg de motor aan.
Wellicht met het starten, toch te weinig "zuigkracht" gehad oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×