Spring naar bijdragen

Motor valt uit na circa 100km rijden!


GerardvL
 Share

Recommended Posts

Goedendag.
Afgelopen zondag, na een rit van circa 100 kilometer viel de motor van mijn Nekaf stil, zonder gepruttel.
Het leek erop dat de ignition switch uitgezet werd, maar het gebeurde, wellicht toevallig, bergopwaarts.
Toch brandstof bijgevuld, maar met aanslepen lukte het niet, geen enkel plofje, meters slaan wel uit bij aanzetten ignition switch.

Vandaag merkte ik dat de verbindingsdraad tussen de twee accu's wat los zat. (meters sloegen wel uit)
Ik heb deze draad natuurlijk weer goed vast gezet, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit het euvel is, omdat de meters op het dashboard gewoon uitsloegen.

Op dit forum had ik gelezen om de spanning te meten op de voedingsdraad naar de ontsteking.
Deze heb ik "halverwege" naar de ontsteking, bij een kroonsteen gemeten en hier staat 24volt op, dus niet bij de ontsteking gemeten.

Voordat ik de verdelerkap verwijder om verder te kijken, nog tips!!

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de spanning op de + van de bobine gemeten, deze is 24 v.

Ik ga toch twijfelen over de brandstofpomp, dat deze defect is.
Ik heb de brandstof uitvoerleiding eraf gehaald en handmatig gepompt, er komt geen benzine uit.
Is het eenvoudig te controleren of de brandstofpomp defect is??

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je handmatig pompt moet je er rekening mee houden dat bijna de hele slag niks doet. Pas het laatste stukje van de slag is de pomp actief. Dit gaat ook zwaarder.

Als er dan niks uit komt. Kan de pomp inwendig lekken naar het carter. Kijk dan of er benzine in de olie zit. Dan is het pomp membraam lek. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Inmiddels de ontsteking geheel nagelopen en nagenoeg geheel vernieuwd.
Ik heb nu vonk op de bougies.

Brandstofpomp is inmiddels gereviseerd en weer gemonteerd, met nieuw flexibel benzineleiding tussen de vaste leiding en de benzinepomp. (oude flexibele leiding was poreus)
Er komt geen brandstof naar de carburateur bij het starten. (benzineleiding bij de carburateur los gedaan bij het starten)
Als ik aan de benzineleiding zuig, krijg ik benzine.

Lijkt erop dat ondanks een gereviseerde brandstofpomp er geen benzine gepompt wordt??
Ra Ra. wat zou nu het euvel kunnen zijn..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...