Spring naar bijdragen

wisselend lang starten


Recommended Posts

ok ben ik weer. mn jeep is qua onderdelen nu ongeveer zo goed als nieuw. loopt ook zo goed als nieuw.

maar 1 ding stoort mij behoorlijk. bij mijn vorige 5.9 was het sleutel om en direct starten. bij de huidige duurde het altijd al een fractie langer. maar wat zo gek is dat de ene keer het sleutel om en lopen is en de andere keer start ie laat en wat laf. als ik dat niet afwacht en de sleutel terug draai van het contact af en vervolgens de sleutel weer omdraai start ie direct.

TPS, MAP, ICV, brandstofpomp (Bosch), verdeler, verdelerkap, bougies 10K vervangen maar dat is het dus niet....

heeft iemand een suggestie waar dit euvel aan kan liggen? versleten startmotor? spanningsregelaar? startrelais?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe pomp zegt niets. Ook deze kan een fabricagefout oid hebben.

Word de druk wel vastgehouden?  Dus sleutel op contact, maar niet starten. Na een minuutje even controleren of er nog brandstofdruk is. Zo niet, dan is er waarschijnlijk een probleem met de terugslagklep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Voor dat je moeilijk gaat doen , raad ik je aan om eerst toch de brandstof restdruk te controleren. Je kunt nl ook een lekkende verstuiver hebben.

Succes, siert.

Inderdaad, of de drukregelaar die vaak stuk gaat of verstopt raakt door troep in de tank. Geen leuk klusje, zit bij '97-'98 bovenop de tank, dus die moet er uit. Heb ik ook al 2/3x moeten doen, ondanks dat ik of Mopar of Bosch kocht. Filter zit in de regulator, dus als daar troep in gaat zitten heb je hetzelfde effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok thnx, ga dit weekend de restdruk meten. heb de splinternieuwe pomp er nog maar 1 week in zitten.... heb de tank schoongemaakt voor installatie vandaar dat ik zelf eerder aan iets anders denk. verstuivers klinken ok als de motor draait maar dat zegt ws ook weinig... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei rado:

Hoe meet ik dat?

 

Hoge of oneindige weerstand. Meet maar eens op een punt tussen de carrosserie en de min pool van de accu. 

Om te beginnen, haal de min kabel die van de carrosserie naar de accu pool loopt maar eens los bij de carrosserie. Ontroest deze bij de bout op het chassis met een schuurpapiertje. Goed vastmaken en daarna een beetje inspuiten met contactspray.

Voordat je accukabel aansluit controleer je de stekkers naar de PCM ook nog even. Maak de contacten goed schoon met contactspray.

Al geprobeerd om foutcodes uit te lezen?

 

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...